Skip to content
Politică

Presa străină l-a luat la ochi pe Cioloș cu afacerea Brâncuși

biziday.ro

Presa străină l-a luat la ochi pe prim-ministrul Dacian Cioloș în ceea ce privește afacerea din jurul sculpturii „Cumințenia Pământului”, de Constantin Brâncuși.

Astfel, într-un editorial publicat, marți, de către Deutsche Welle România, publicistul Horațiu Pepine arată cum Cioloș și-a construit o intensă campanie de imagine în jurul subscripției publice pentru statuia sus-amintită, intenționând ca, în acest mod, să își poziționeze cabinetul drept cel mai eurofil guvern de după 1989.

„Rămâne ipoteza că Guvernul a creat această campanie ca pe o emblemă a activității sale, că a încercat să-și construiască o identitate puternică prin intermediul lui Constantin Brâncuși. Cine este Dacian Cioloș? Un funcționar european numit în fruntea unei țări care risca să derapeze de la ortodoxia eurofilă? Ori un politician român cu ancore naționale care va fi obținut însă, la fel ca Brâncuși, o validare externă? Ni se pare tot mai clar că această campanie a dorit, de fapt, să-l transforme pe Brâncuși în «imaginea firmei», să facă din el chipul emblematic al unei echipe care părea să nu aibă legături puternice cu solul și nici o identitate politică precizată. Nu banii vor fi fost ținta reală a campaniei, ci popularizarea figurii lui Brâncuși ca român de extracție rurală (autentic așadar) care a făcut carieră «europeană»”, punctează Pepine.

În continuare, autorul editorialului opinează că asocierea tehnocraților cu imaginea lui Brâncuși (un artist român stabilit în străinătate) are rolul de a răspunde așteptărilor provenite de la românii din străinătate, precum și de a combate euroscepticismul, de a contracara revirimentul dacismului și de a preveni o nouă „retragere în folclorism”.

Citiți AICI întregul articol semnat de Horațiu Pepine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *