Skip to content
Video

Președintele CCIR evidențază capcanele FSDI: Nu știu cine îl va conduce! EXCLUSIV

" "

Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR) a fost invitatul celei mai recente ediții a interviurilor video PSnews.ro

În cadrul interviului, președintele CCIR a vorbit, printre altele, și despre proiectul care înfiinţează Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI). Amintim că FSDI va include 33 de companii de stat, acţionarul acestuia va fi statul român, iar capitalul social se va ridica la 9 miliarde de lei.

" "

Capcana în sine este crearea acestui Fond de Investiții. La noi, din păcate Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii este creat, cel puțin din ceea ce știm, din aportul unor societăți de stat care ele în sine au nevoie de capitalizare, pe de o parte, pentru că unii dintre ei sunt jucători regionali (fie că vorbim de TRANZGAZ, ROMGAZ), fie că vorbim de Hidrolelectrica, care este într-o situație destul de precară din punct de vedere al mentenanței pentru că sunt sectoare care au nevoie în permanență de bani, investiții, retehnologizări, consolidări. Dacă îi întrebați pe cei de la Hidrolelectrica o să vă spună că mai sunt crăpate niște baraje prin țara asta, deci nu cred că suntem noi în situația de a crea un Fond Suveran, și mai ales constituirea acestui Fond Suveran și pornitul la drum a acestui Fond Suveran pe decapitalizarea unor societăți care au nevoie de investiții”, a declarat Mihai Daraban.

Mai mult, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României a deplâns și lipsa infrastructurii în România, adâugând că această situație ”ne face necompetitivi pe piața internațională”.

Noi avem o problemă colosală: lipsa de investiții în infrastructură și această lipsă de investiții în infrastructură este resimțită de fiecare domeniu economic în parte, fie că vorbim de turism, fie că vorbim de industrie. Lipsa de infrastructură ne face necompetitivi pe piața internațională pentru că avem costuri adiționale de transport, pierderi, timpi morți. Vedeți tranzitarea pe calea ferată a României din Portul Constanța spre vest pe diagonală înseană 48 de ore. Ați vorbim și dvs în mass-media de viteza medie pe calea ferată în România, deci nevoia de infrastrură este colosală și nu cred că lipsa Fondului Suveran este problema. Problema noastră este, pe de o parte, când vorbim de autostrăzi eu văd ca problemă majoră exproprierile. Dacă la ora actuală întrebați guvernele României: ”Domnule, vrem să vedem dacă pe traseul Pitești-Sibiu terenul există fizic.

Lăsăm la o parte chestiunile tehnice, dacă acolo trebuie tunel sau viaduct, asta este o altă problemă. Problema este să vedem dacă traseul este liber de sarcini și expropriat pentru că de acolo este tot începutul. Am impresia că această expropriere a devenit un ANRP 2 pentru că este o nouă soluție de a obține niște bani legali, am impresia că unii află tarseele de autostrăzi și trec terenurile din intravilan în extravilan, își mai fac și un PUZ și vezi doamne a crescut valoarea terenului ca va fi expropriat. Banii europeni pot fi foarte ușor atrași dacă facem dovada că terenul este al nostru”, a adăugat președintele CCIR.

Nu în ultimul rând, Daraban a aatras atențai asupra unei probleme cu care se confruntă țara noastră: recrutarea cadrelor care pot duce la capăt un proiect.

Nu știu cine va conduce acest Fond Suveran, dacă nu vor fi tot niște cadre de nădejde, cu școlile făcute după 30 și ceva de ani. Problema care se pune este dacă se va alege un management profesionist, oameni care să fi dovedit că au lucrat în domeniul fondurilor de investiții. În România este o problemă la recrutarea cadrelor care pot duce la capăt un proiect. Dacă mergem pe clientelism politic nu o să rezolvăm niciodată nimic. România nu duce lipsă de experți. Sunt foarte mulți experți, dar din păcate sunt apolitici, a conchis acesta.

Puteți viziona secvența de la început și până la momentul 7:40

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *