Skip to content
Politică

Președintele CCIR, Mihai Daraban – România poate fi un HUB pentru schimburile comerciale dintre Japonia și UE EXCLUSIV

CCIR

Miercuri, redacția Psnews.ro a fost  prezentă la Camera de Comerț și Industrie a României, unde a avut    loc conferința „Acordul de Parteneriat Economic dintre Uniunea Europeană – Japonia și impactul acestuia asupra cooperării bilaterale România – Japonia”, organizată de către CCIR în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România și Ambasada Japoniei în România.

Conferința a avut scopul de a spori gradul de întelegere al Acordului de Parteneriat Economic (EPA) și a implicat părțile interesate într-o dezbatere complexă cu privire la efectele produse de acesta în România. De asemenea, în cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele sondajului de opinie privind percepția comunității de afaceri din România față de EPA, precum și statistici cu privire la impactul economic al acordului asupra celor doi parteneri.

În cadrul evenimentului au luat cuvântul Mihai Daraban – Președintele CCIR, Angela Cristea – Șeful Reprezentanței Comisiei Europene în România,  Takahiko Watabe – Însărcinatul cu Afaceri al Ambasadei Japoniei în România, Prof. Dr. Motoshige Itoh – Universitatea Gakushuin din Tokyo,  Sorin Valeriu Naș – Secretar de Stat, Ministerul pentru Mediul  de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Radu Șerban – fost Ambasador al României în Japonia, Viorel Isticioaia Budura – Ambasador Onorific pentru Zona Asiatică,Victoria Câmpeanu – profesor doctor la Universitatea din București, Virgil Goagă – Director Direcția de Relații Externe, CCIR.

Privitor la impactul pe care Acordul de Parteneriat Economic dintre  Uniunea Europeană – Japonia l-ar putea avea asupra României, Mihai Daraban a spus faptul că „Economia Japoniei este un exemplu nu numai pentru România, ci și pentru restul țărilor din Uniunea Europeană. Trebuie să subliniem că Japonia este a treia economie din lume cu un Produs Intern Brut de 4.872 miliarde de dolari, deci mult peste statele cu economiidezvoltate din UE. România poate fi un hub pentru schimburile comerciale dintre Japonia și UE pentru că întotdeauna un astfel de schimb va avea și o componentă maritimă. Orice marfă care pleacă sau vine din Japonia va trebui să treacă prin Canalul de Suez. De la Canalul de Suez la portul din Constanța sunt numai 3-4 zile de navigație, în timp ce până la portul din Rotterdam sunt 11 zile și stim cu toții că timpul înseamnă bani. Astfel, este obligatoriu să promovăm România ca un hub comercial între Japonia și UE.”, a zis Daraban

Cu privire la rolul pe care CCIR îl are în ceea ce privește acest demers, ca susținător oficial, acesta poate fi considerat un intermediar între climatul business din România și Japonia.

În exclusivitate pentru Psnews.ro, Virgil Goagă, Director în cadrul CCIR – Direcția de Relații Externe, a declarat că beneficiile pe care Acordul de Parteneriat Economic dintre Uniunea Europeană și Japonia le aduce României sunt multiple și cel mai indicat ar fi să profităm: „ Este o nouă oportunitate deschisă comunității de afaceri din România de a vinde ceea ce produce pentru o țară cu un înalt nivel competitiv. Faptul că sunt înlăturate bariere și avem ocazia unei relații directe, trebuie să fim conștienți că este bine să profităm de acest acord cât mai repede posibil. El de fapt rămâne pe hârtie, dar dacă oamenii de afaceri nu profită de el, acolo rămâne. Sunt sigur că din partea altor țări nu va rămâne decât în teorie.”, a spus pentru Psnews.ro Directorul Direcției de Relații Externe al CCIR.

Conform declarațiilor Șefului Reprezentanței Mizuho Research Institute Ltd la Londra, Acordul comercial dintre Japonia  și  Uniunea Europeană, cel mai mare acord comercial bilateral de până acum, ar urma să intre efectiv în vigoare în primăvara anului viitor, în condițiile în care EPA a fost finalizat în decembrie 2017, intrând mai apoi în procesul de verficare legislativă și traducere.

Negociat timp de cinci ani, EPA UE – Japonia, ar urma să reducă taxele vamale cu 97% la importurile provenite din Uniunea Europeană. De asemenea, Acordul va aduce oportunități atât pentru UE, cât și pentru Japonia, deschizând noi piețe pentru exportatori, generând locuri de muncă de înaltă calitate și, totodată, dezvoltând legături mai strânse între economiile celor doi parteneri. Rezultatul final se vrea a fi o piață de peste 600 milioane de consumatori și circa 30% din PIB-ul global.

Acest acord reprezintă ocazia perfectă pentru România de a-și restabili vechile parteneriate la care a fost nevoită să renunțe în momentul aderării la Uniunea Europeană.

Întrevederea s-a desfășurat sub motto-ul „ Succesul are nevoie de parteneri!”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *