Skip to content
Politică

Prețul ouălor agită apele: marile magazine, front comun împotriva Guvernului

foodstory.stirileprotv.ro

Se încing spiritele în ceea ce privește una dintre principalele probleme ale momentului: prețul ouălor. Marile magazine au anunțat că vor face front comun împotriva Guvernului României.

Marile magazine vor replica în cazul scumpirilor produselor alimentare, după finalizarea anchetei Consiliului Concurenței, spune Florin Căpățână, vicepreședinte al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, citat de Agerpres.ro.

Căpățână a explicat joi pentru agenția citată că asociația din care face parte își rezervă dreptul de a nu da nicio declarație privind scumpirea produselor alimentare până la încheierea anchetei.

„Vom ieşi la momentul la care noi vom considera că este oportun să ieşim şi să dăm un răspuns cu subiect şi predicat la acuzaţiile lansate în spaţiul public. Până atunci ne-am rezervat dreptul de a vedea ce va spune Consiliul Concurenţei şi de a se termina ancheta care este, am înţeles, în desfăşurare”, a afirmat Florin Căpăţână.

Vicepreședintele AMRCR a ținut să specifice că, din informațiile pe care le deține, autoritatea de concurență nu a demarat niciun control la sediile marilor retaileri, dar că acest lucru se poate întâmpla oricând.

La rândul lui, Sorin Minea, președintele Romalimenta, a afirmat că această criză a ouălor a existat pe toată piața europeană, iar acum a afectat și România.

”Că ouăle costă 36 de bani habar nu am, dar toţi ştim că polonezii şi-au închis nenumărate ferme din cauza salmonelei, toţi ştim că am avut o problemă cu substanţa aceea şi că s-au oprit nişte ouă la graniţă. Toţi ştim treaba aceasta. Toţi ştim că a fost o criză a oului pe piaţa europeană. Dacă eu aş fi producător de ouă şi nu aş fi închis şi aş fi fost corect, ce făceam? Nu aş fi încercat să îmi scot şi eu banii în perioada acesta? Contează că produc la 36 de bani? Admite piaţa să îl vând la un leu, la un leu îl vând domnule! Încerc să scot nişte bani pentru că aşa se trăieşte”, a afirmat Sorin Minea.

Șeful Romalimenta consideră că disproporționalitatea dintre cerere și ofertă a făcut ca prețul ouălor să crească.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *