Skip to content
București

Primăria lui Nicuşor Dan a cumparat tramvaie de la Astra Arad cu motoare mai mici decât cele prevăzute în contract

Victor Silaghi / Asociația Metrou Ușor

Tramvaiele cumpărate de Primăria București de la Astra Arad și care au ajuns deja în Capitală au motoare de 100 de kW și nu 120 de kW, aşa cum era trecut în specificaţiile tehnice asumate de constructor.

Până acum au ajuns 8 garnituri în Capitală dar primăria nu a recepționat încă niciuna. Deși în iunie primarul general Nicușor Dan promitea că în septembrie vor circula primele tramvaie de la Astra, acest lucru nu s-a întâmplat până acum, scrie  economedia.ro.

Contractul dintre PMB și Astra Arad prevede ca producătorul să livreze 100 de garnituri, ce vor costa 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile. Detaliile tehnice ale tramvaielor sunt specificate în oferta înaintată de Astra Arad unde scrie clar că motorizarea va fi făcută cu 4 motoare de 120kW. Surse ale Economedia susțin însă că garniturile care au sosit deja au 4 motoare a 100Kw fiecare.

Noile garnituri ar trebui să circule 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55. Nicușor Dan a declarat în iunie, la sosirea primei garnituri, că primele vor circula pe linia 41, în luna septembrie. Doar că modernizarea peroanelor nu este încă gata, iar costurile pentru reabilitare sunt uriașe.

Și chiar dacă reabilitarea peroanelor ar fi gata, noile tramvaie tot n-ar putea intra în circulație deoarece nu s-a făcut recepția lor iar Ministerul Transporturilor nu a finalizat procedurile de omologare a acestora. Primăria Capitalei caută soluții pentru ca recepția garniturilor în condițiile în care motorizarea nu este cea specificată în contract să nu atragă noi corecții financiare. PMB a pierdut deja 84 de milioane de lei, corecții financiare reprezentând 10% din valoarea contractului pentru nereguli în derularea licitației.

Potrivit contractului, tramvaiele de la Astra Arad au 36m lungime, trebuie să aibă podeaua complet coborâtă, minim cinci uşi duble şi vor fi dotate cu aer condiţionat. Capacitatea ar fi de 220 de călători, din care minim 56 pe scaune, plus o platformă rabatabilă sau culisantă cu aţionare manuală pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaun cu rotile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *