Primarul-bucătar care oferă salam pentru curățarea râului din localitate

Sursa foto: Parma, io ci sto

Nu e doar un chef cu o stea Michelin, e și primar, dar mai e și multe altele. E sufletul localului Antica Corte Pallavicina, dar și primarul orașelului Polesine Zibello, de lângă Parma, pe valea Padului, zona de producție a parmezanului, a cunoscutului prosciutto di Parma și a multor altor produse cunoscute ale regiunii Emilia Romagna. Mai e și președinte al fundației Parma Unesco Creative City of Gastronomy, dar și producător pasionat de preparate din carne de porc, o activitate complementară celei de bucătar și proprietar de restaurant.

Însă, dacă îl întreabă cineva cum ar vrea să i se spună, răspunde, simplu: agricultor. în calitate de primar, Massimo Spigaroli, 66 de ani, organizează zile în care comunitatea curăță albia râului de gunoaie și la fiecare sac umplut primarul dăruiește câte un salam din producția sa proprie, scrie ziarul La Repubblica. Un exemplu rar de dăruire în folosul comunității.

Dragostea de pâmânt l-a făcut să crească dorind să devină bucătar și să folosească, astfel, produsele cele mai de calitate pe care le oferă zona, în activitatea sa. Calitatea serviciului oferit, a obiectelor de pe masă și a celor care crează atmosfera restaurantului, dar în primul rând a preparatelor oferite turiștilor în trecere, în încercarea de a-i face să păstreze o bună amintire locului și să revină.

„Eu m-am născut în 1958, iar aici în anii ’60 era un însemn pe care scria „zonă defavorizată”, vă dați seama? Colindai zona și era ca și cum cineva îți amintea asta la fiecare pas. Albiile râurilor aproape erau pe cale de dispariție, transportul devenise aproape exclusiv terestru, râul nu mai era ce fusese, iar oamenii se duceau să caute de muncă în altă parte. Noi am avut noroc, proprietatea noastră a rămas intactă. Să zicem că eram fericiți dar „defavorizați” ”.

Acum, 80% dintre turiștii care ajung în localitate sunt străini.

„Vin să vadă muzeul salamului culatello, vor să afle povestea produselor noastre, vor să vadă cum se fac. Apoi, le și gustă. Gustă tot ceea ce întreaga regiune are de oferit în materie de produse și cultură gastronomică, reunite într-un mare consorțiu numit Food Valley, cu o cifră de afaceri anuală de peste 8 miliarde de euro.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: