Skip to content
Internațional

Primul tramvai propulsat cu hidrogen, dat în folosință în China

La cinci ani după ce anunța dezvoltarea cu succes a primul prototip de tramvai din lume propulsat cu hidrogen, CRRC Qingdao Sifang, subsidiară a celui mai mare producător de trenuri din lume, a dat în folosință modelul.

În decembrie 2019, tramvaiul propulsat cu energie pe bază de hidrogen produs de compania chineză CRRC Qingdao Sifang Co. a fost dat oficial în folosință pe linia Foshan Gaoming. Devine astfel primul proiect din lume de acest gen dat în uz comercial.

În primă fază, lungimea liniei de tramvai Foshan Gaoming este de circa 6,5 km și are zece stații plus un hub unde se pot schimba rutele. Distanța medie dintre stații este de 640 de metri.

Spre deosebire de garniturile convenționale, tramvaiele cu propulsie pe bază de hidrogen sunt alimentate de celule de hidrogen care combină electrochimic hidrogenul cu oxigenul, pentru a genera electricitate, singurul produs secundar fiind apa, după cum explică și directorul tehnic al CRRC Sifang.

Mai mult, datorită densității energetice foarte mari a celulei de hidrogen, aceste tramvaie au și o anduranță impresionantă. Alimentarea cu hidrogen se face extrem de rapid – în jur de 15 minute pentru un plin. Tramvaiul nu are nevoie de o sursă externă de alimentare, așa că nu trebuie să fie construite puncte de alimentare pe traseu, fapt care scade costurile de construcție. Viteza de rulare maximă este de 70 de km la oră și poate transporta 350 de pasageri. Podeaua tramvaiului se află la doar 35 de centimetri deasupra asfaltului, ceea ce face îmbarcarea călătorilor facilă, iar platformele din staţii nu mai sunt necesare. Totodată, tramvaiul a fost echipat și cu alte tehnologii avansate – de pildă, acționarea magnetică directă a motorului.

CRRC Sifang este o companie care asigură tot lanțul de producție, de la proiectare, inginerie până la fabricarea vehiculelor de călători pentru căile ferate. Cu o cifră de vânzări de peste 5 miliarde de dolari, o fabrică cu peste 1,77 milioane de metri pătrați, CRRC Sifang are șapte platforme de produție, care acoperă trenurile de mare viteză, trenurile intercity și regionale, metroul, autocarul, tramvaiul. Până la sfârșitul anului 2017, CRRC Sifang a produs peste 32.700 de vehicule feroviare, pe care le-a vândut în întreaga lume – 364 de trenuri și 744 de metrouri în Singapore, iar în 2016, a câștigat un contract de furnizare a celor 846 de metrouri din Chicago.

CRRC Sifang a participat și în România la licitația lansată în decembrie 2018 de PMB pentru achiziționarea a 100 de tramvaie electrice. S-au înscris doi competitori – turcii de la Durmazlar Makine San. Ve Tic.AS și Asocierea româno-chineză dintre Astra Vagoane Călători și Crrc Qingdao Sifang Co. LTD. În urma controverselor, rezultatul a fost contestat și licitația suspendată. Pe 12 ianuarie, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, declara că licitația pentru cele 100 de tramvaie noi pentru București este încă în desfășurare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *