Skip to content
Europa

Prin portul Rotterdam intră mai multă cocaină în Europa decât prin Constanța: Droguri de 3,5 miliarde de euro, confiscate în 2021 în portul olandez

hellenicshippingnews.com

Când vine vorba despre intrarea României în Schengen și despre opoziția Olandei, un subiect este adus frecvent în discuție: invocarea portului Constanța ca un potențial pericol pentru Rotterdam. Există, cumva, această legendă urbană cum că portul nostru la Marea Neagră ar putea încurca în vreun fel tranzitul mărfurilor prin cel mai mare port european, după ce România va intra și ea în spațiul de liberă circulație. Comparația este ridicolă, fie și doar dacă ne uităm la cifrele seci ce arată, de exemplu, că terminalul pentru containerele de marfă din Rotterdam se întinde pe 125 de kilometri pătrați și dă de lucru la 180 de mii de angajați. În plus, în 2021, prin portul olandez au trecut 435 milioane de tone de marfă și 120 mii de nave, se arată într-un articol HotNews.

Prin comparație, portul Constanța face parte dintr-o ligă inferioară, fiind pe locul 11 în UE, cu doar 49,8 milioane tone de marfă (și cu o întindere de doar 13 kilometri pătrați).

Mai există și alte elemente care subliniază diferența dintre cele două porturi, unele mai cunoscute, altele mai puțin. Ce nu s-a făcut însă probabil niciodată este o comparație în ceea ce privește cantitatea de droguri care tranzitează cele două porturi și problemele întâmpinate de autoritățile din cele două state pentru a lupta cu crima organizată, corupția și traficanții. (…)

Spre deosebire de România, instituțiile publice olandeze sunt foarte transparente și organizate în ceea ce privește informațiile de interes public. Astfel, de pe site-ul Ministerului Public din Olanda (Openbaar Ministerie) aflăm că în 2021 autoritățile au capturat nu mai puțin de 72,8 tone de cocaină în portul Rotterdam. Valoarea pe stradă a drogurilor confiscate doar în portul olandez s-ar ridica la 3,5 miliarde de euro.

Dar autoritățile spun că „acesta este doar vârful aisbergului”, remarcând faptul că, după această captură impresionantă, prețul cocainei vândute pe străzile din Olanda nu a crescut deloc, ceea ce înseamnă că oferta este în continuare satisfăcătoare.

Doar 10% din cocaină rămâne în Olanda

De asemenea, important de precizat este că doar 10 % din cocaina care intră prin Rotterdam rămâne în Olanda, restul ajungând pe piața europeană. Ce mai spune parchetul olandez (Ministerul Public) despre traficul de droguri din Rotterdam? În 2021, echipe mixte formate din procurori, vameși, polițiști de frontieră etc au făcut 194 de anchete și 62 de arestări.

Tot anul trecut, printr-o colaborare cu British National Crime Agency (NCA), echipa olandeză a găsit 1500 kilograme de heroină într-un container, aceasta fiind cea mai mare captură de heroină care a avut loc vreodată în Țările de Jos. În ceea ce privește metodele prin care cocaina ajunge în țară, „containerele frigorifice cu banane rămân o ascunzătoare populară pentru traficanții de cocaină”.

Ministerul Public menționează corupția ca fiind una dintre marile probleme în combaterea traficului de droguri: „Fără ajutor din interiorul portului, infractorii nu pot face nimic. Angajații portuari corupți și funcționarii publici afectează integritatea și siguranța nu numai a portului Rotterdam, ci și a Olandei”.

Articolul integral AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *