Skip to content
Politică

Probleme mari la Porțile de Fier: INUNDAȚIE și oprirea unui grup generator

1almost.wordpress.com

Au apărut probleme mari la hidrocentrala Porțile de Fier I: o INUNDAȚIE a cauzat oprirea unui grup hidrogenerator.

Grupul 4 Porţile de Fier I a fost oprit din cauza avariilor de proporţii produse în urma inundării centralei, a declarat, pentru ziarul Bursa, Cristinel Popescu, lider al sindicatului Hidroserv. Potrivit unui comunicat al sindicatului, avaria de proporţii s-a produs în data de 30 noiembrie, în jurul orelor 23:00.

Radu Nuţă, directorul Hidroserv Porţile de Fier, a declarat pentru sursa citată: „Acest grup a fost inundat pentru că s-a defectat o supapă de vid, în condiţiile în care fiecare grup are trei supape, iar acest eveniment se poate repeta în orice secundă”.

Retehnologizarea de la PF I a fost încredinţată direct, în 1997, firmei elveţiene Sulzer Hydro – absorbită ulterior de altă firmă elveţiană, VA TECH (ulterior Andritz Hydro potrivit presei) – de către guvernul Ciorbea, la iniţiativa lui Călin Popescu Tăriceanu, ministrul Economiei de la acea vreme.

Acum, Radu Nuţă a explicat: „Pe 30 noiembrie la ora 23:00 s-a întâmplat acest incident, care nu se mai cheamă de mult avarie, din cauza unei supape de vid, fiecare hidroagregat având trei supape de vid. Domnul Ovidiu Agliceru (n.r. directorul general al Hidroelectrica) a acceptat cartea maşinii care avea scăpări şi nu spunea cum se intervine sau dacă este necesară vreo revizie la supapele de vid. Este puţin în culpă. Atât timp cât cineva a acceptat cartea tehnică nu este posibil să mai aibă pretenţia să ceară penalităţi de la executant, de la Va Tech, respectiv Andritz”.

„Acest eveniment se poate întâmpla în orice secundă şi la celelalte hidroagregate. (…) Nu este primul incident din cauza gestionării proaste a modernizărilor”, a continuat Nuță.

Conform documentului sindicaliştilor, inundarea a fost cauzată de o defecţiune la hidroagregatul 4 (HA 4). Domnul Popescu a precizat: „Această inundaţie, fiind dinspre aval, nu a creat o problemă exagerat de gravă. Cel mult se putea întâmpla să se egalizeze nivelul apei din centrală cu cel al apei din aval, adică circa 40 de metri. Sursa maşinilor este la 48 de metri. Apa a ajuns până la 27 de metri, extistând canale care au preluat apa şi au direcţionat-o spre un bazin de unde a fost eliminată. Se putea întâmpla orice”.

Cristinel Popescu a menţionat: „Norocul a fost că doar un singur motor din Grupul 4 a bubuit. S-au desfăşurat lucrări zile în şir, se lucrează şi acum, pentru curăţarea locului. Am vorbit cu un coleg şi chiar mi-a transmis că în unele locuri au intrat şi peşti”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *