Skip to content
Știri

Probleme pentru Gabriel Stroe. Şeful de la Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti, în vizorul DNA. Se contruieşte un nou aeroport?

Directorul interimar al Companiei Naționale de Aeroporturi București (CNAB), Gabriel Stoe, care ocupă această funcţie de 1 februarie 2019, ar avea mai multe probleme, ingineriile financiare și patrimoniale controversate ajungând și în vizorul DNA, scrie flux24.ro.

Stroe a mai ocupat anterior diverse funcții atât în cadrul CNAB, inclusiv pe cea de director economic, cât și la TAROM, unde a fost director general interimar și director financiar.

Un raport întocmit de Corpul de Control al prim-ministrului întocmit recent a evidențiat o mulțime de nereguli la CNAB, începând de la remunerații nejustificate, acordate cu încălcarea legii, asfaltări de mântuială la pistele de aterizare, încheierea cam pe lângă lege a unor contracte de prestări de servicii în defavoarea CNAB și investiții modeste, sau aproape de zero, în infrastructura aeroportului. Nici nu s-a instalat bine la butoanele CNAB și deja directorul general Gabriel Stoe a și „țesut” câteva inginerii incredibile, prin care efectiv va bloca activitatea de pe Otopeni.

Potrivit unor informații date de persoane care monitorizează activitatea aeroportului Otopeni, Gabriel Stoe a demarat acțiunea de blocare a oricăror lucrări de modernizare și extindere, ceea ce va conduce, în scurt timp, la blocarea aeroportului, ca urmare a numărului de pasageri tot mai mare. Acest blocaj, pregătit de către Gabriel Stoe, are o finalitate precisă, și anume să favorizeze apariția unui nou aeroport lângă București, aeroport ce urmează a fi construit de câțiva prieteni de-ai săi, cu o finanțare din afara Uniunii Europene.

Conform altor informaţii, Gabriel Stoe depune eforturi uriașe să externalizeze parcările din zona aeroportului Otopeni, deși acestea ar putea fi modernizate și exploatate de CNAB, aducând astfel companiei venituri anuale de milioane de euro. Deja, discuțiile sunt destul de avansate în sensul externalizării, fiind purtate cu firma Millenium Pro Design SRL, cea care deține în aeroport, prin închiriere, mai multe spații comerciale în care a dezvoltat activităti de tip „Tax Free”. Mai mult, Gabriel Stoe vrea să modernizeze toate grupurile sanitare din incinta aeroportului, tot cu firma Millenium Pro Design SRL. Și ca și cum nu ar fi de ajuns, Gabriel Stoe vrea să îi recompenseze și cu prelungirea pe încă cinci ani a contractului privind spațiile comerciale din incinta aeroportului. Trebuie precizat că, potrivit raportului Corpului de Control al primului ministru și a datelor de la Registrul Comerțului, SC Millenium Pro Design SRL este deținută de Roșca Emil (72,17%) și de Heinrig Impex SRL (27,83%). Însă, Heinrig Impex, care are sediul în zona liberă Constanța, a cumpărat acțiunile de la Cătălin Lăscuț, fiul lui Pavel Lăscuț, fostul șef al Direcției de Supraveghere și Control din Direcția Generală a Vămilor. Acum, acționarii principali la Heinrig Impex sunt Gebr. Heinemann-Millenium din Hamburg și Henry Rismont, cetătean german, acționar și la Midocar SRL (un dealer auto ce a încheiat în România contracte uriașe, de milioane de euro, cu serviciile de informații, MApN și MAI). În 2016, SC Millenium Pro Design SRL a avut un profit net de 18.700.229 de lei, adică peste 4 milioane de euro.

La ora actuală, CNAB nu are contract de curățenie de mai bine de doi ani, tot din cauza lui Gabriel Stoe, pentru că el este membru în Consiliul de Administrație al firmei care asigura curățenia în aeroport. Curtea de Apel a stabilit definitiv că el este incompatibil și, ca atare, nu se poate semna un nou contract de salubrizare deoarece Stoe refuză să iasă din situația de incompatibilitate. Pe vremea când era director economic la CNAB, Gabriel Stoe a depus eforturi serioase ca tarifele din contractul de curățenie să fie majorate foarte mult, demonstrându-se ulterior că manevra a fost ilegală. De fapt, este arhicunoscut la nivelul Ministerului Transporturilor și al CNAB că Gabriel Stoe a fost demis în anii trecuți pentru o relație neprincipială cu firma care asigură curațenia în aeroport.

Altfel, se pare că Gabriel Stoe vrea să facă o asociere între CNAB și firma Millenium Pro Design și pentru toate spațiile de publicitate și reclamă de pe aeroporturile Otopeni și Băneasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *