Cristian Păun, profesor de economie la ASE Bucureşti, face, într-un mesaj postat pe Facebook, o analiză privind impactul suveranismului asupra economiei, el dând ca exemple succesul fabricilor de autovehicule care au fost vândute marilor companii, prin comparaţie cu soarta fabricii ARO, care nu mai funcţionează de mult timp. „Faptul că azi, în România, se agită iar steagul suveranismului şi naţionalismului economic ţine de o generaţie care simte că pierde definitiv controlul. O bătălie cu o miză economică enormă. Care nu are nicio legătură cu binele oamenilor”, sunt concluziile specialistului în economie.
Într-o analiză postată sâmbătă pe Facebook, Cristian Păun opinează că „suveranismul, ca orice proiect politic, trebuie să urmărească binele oamenilor”, specialistul în economie fiind de părere că, în caz contrar, suveranismul „nu este decât o mare păcăleală, o mare iluzie” şi „o fundătură”.
„Patriotismul sau naţionalismul economic nu au de ce să fie aplicate dacă produc probleme, dacă nu duc la mai multă prosperitate prin comparaţie cu alternativele lor. Protecţionismul şi izolaţionismul trebuie evitate dacă nu aduc mai mult bine în societate”, scrie Cristian Păun.
„Înainte de privatizare, compania a fost îngropată în datorii de furnizorii săi (români) şi de dealerii auto (români) care câştigau mai mult din contractele lor decât câştiga fabrica pe care o căpuşeau Astăzi ARO nu mai există! Oamenii de acolo au pierdut totul. Deşi privatizată cu ”americanii”, soarta acestei fabrici nu este străină de serviciile secrete şi de interesele Rusiei în regiune”, scrie profesorul.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News