Skip to content
Societate

Profesorul universitar Radu Carp, avertisment dur după rezultatele PISA: Sistemul de educație din România este sufocat și oricând se poate produce o implozie majoră

Facebook/Radu Carp

România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA. Politologul și profesorul universitar Radu Carp atrage atenția asupra faptului că școala românească are tendința de a egaliza în jos. Totodată acesta este de părere că sistemul de educație din România este sufocat și o implozie periculoasă, precum abandonul în masă, se poate produce oricând.

“Pe mine personal mă revoltă rezultatele testelor PISA. Știm cu toții de multă vreme că asistăm la un regres vizibil în cazul școlii românești. Nu mai exista motivația pentru meseria de profesor. Aici nu mă refer la salarii, ci la performanțele elevilor. Un profesor nu este motivat dacă elevii săi nu au performanță. În egală măsură, elevii nu pot avea performanțe dacă nu sunt tratați individual, nu doar ca o mulțime amorfă. Este nevoie de atenție acordată fiecărui elev.

Școala românească însă egalizează în jos. Pe cel slab nu îl ajută pentru a recupera, pe cel bun nu îl promovează. Situația actuală trebuie schimbată din temelii. Este nevoie ca toți cei implicați în educație să își poată spune cuvântul. Personal, aș crea o platforma de comunicare între minister, părinți, elevi în care oricine să se poată exprima. În universități vedem dezastrul produs de școală. Studenții trebuie alfabetizați, în sensul că ei nu știu unde și cum să caute informația necesară.

Sistemul de educație din România este efectiv sufocat, oricând se poate produce o implozie majoră. De exemplu, putem ajunge în situația în care avem un abandon în masă, localități întregi. Cred că este nevoie de inițierea unei ample consultări”, a precizat politologul pentru PSNews.ro

Rezultatele la testarea PISA 2018 au fost afișate marți dimineață, pe site-ul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.

Datele sunt dezastruoase. România ocupă locul 47 din 79. Gradul de analfabetism funcțional este la cote maxime, 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc. Clasamentul este dominat din nou de China, Estonia și Canada, iar la coada clasamentului se situează Republica Dominicană, Filipine și Spania.

Rezultatele României la PISA 2018, în comparație cu media țărilor OECD, sunt mai slabe decât în 2015 la cele trei capitole: matematică, științe și citire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *