Skip to content
Economie

Proiect de anvergură pentru transportul feroviar din România. Asocierea Railworks și compania Herrenknecht revoluționează mersul cu trenul -160 km/h, pe secţiunea Braşov–Sighişoara

Asocierea Railworks, lider al Asocierii Aktor, împreună cu producătorul mașinilor de forat, compania Herrenknecht- Germania, câștigătoarele licitației pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, au organizat luni, 26 iulie 2021, un eveniment de marca în care au prezentat în detaliu cum se vor desfășura lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată pe secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea: 2. Apata – Câtă, realizate de asocierea Alstom – Aktor – Arcadă, având consultanță TPF Inginerie – ISPCF – Baincons, astfel încât pe respectivul tronson trenurile să ajungă la viteză maximă de circulație de 160 km/h.

În Aula Universității Transilvania din Brașov au fost prezentate astfel soluțiile de forare care urmează a fi utilizate pentru executarea a două tuneluri gemene, ORMENIS și HOMOROD, prin tehnologia TBM (Mașînă pentru forat tuneluri). Această procedura este parte din contractul privind „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea: 2. Apata – Câtă”, tunelurile urmând să aibă o lungime de 12,058 kilometri, aproape jumătate din întreagă lungime a secțiunii care se întinde pe 28,20 kilometri.

Project Managerul este inginerul grec, Ioannis Tsimekis, care deține o vastă experiență în contracte similare, ultimul proiect în care a fost implicat fiind metroul din Doha, Qatar, cu o valoare de peste 3 miliarde euro, scrie infrapress.ro.

Forare de ultima generație

Cele două tuneluri de pe secțiunea Apata – Câtă vor avea un diametru de 9,4 metri, realizat prin tehnologie EPB (Earth Pressure Balance). Tunelul Ormenis va avea 7,2 kilometri, iar Homorod 5,1 kilometri.

Primii 0,5 km din tunelul Ormenis, astfel cum a fost detaliat în cadrul conferinței de către reprezentații Aktor, vor fi excavati în modul EPB închis, din cauza zonelor noroioase. Alți 4 km din cei 5,5 km ai secțiunii medii ar putea fi excavati în modul deschis cu descărcare, iar ultimii 0,5 km în modul EPB închis. Dat fiind zona rocilor vulcanice s-a decis utilizarea unui design clasic EPB TBM, cu design orientat către roca dura, folosirea acestei metode fiind mai fleximbila față de condițiile solului.

Lucrările au loc în baza contractului semnat de Compania Națională de Cai Ferate CFR SĂ cu Asocierea Aktor SĂ – Alstom Transport SĂ – Arcadă Company la 3 noiembrie 2020, durata de execuție a lucrărilor fiind de 48 de luni. Obiectivul contractului privind „Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea: 2. Apata – Câtă” este de îmbunătățire a condițiilor de circulație feroviară pe Coridorul Rin-Dunăre, asigurând creșterea vitezei de circulație, siguranță transportului, protejarea mediului și interoperabilitatea în conformitate cu standardele europene.

Subsecțiunea 2 Apata (Y) – Câtă (X) este situată în partea estică a județului Brașov, având o lungime totală de 19,745 km. Proiectul de reabilitare al liniei c.f. Brașov – Sighișoara se referă la tronsonul cuprins între km 169+120 (kilometraj existent vechi) / km 170+296,000 (kilometraj nou), (semnal intrare cap “X” Brașov) km 299+392,750 (kilometraj existent vechi) / km 282+842 (kilometraj nou) (semnal intrare cap “Y” Sighișoara fir I) iar obiectul prezentului contract este reprezentat de execuția lucrărilor aferente subsectiunii 2 Apata- Câtă (Apata Cap Y – Cap X Câtă: km 208+090.00 – km 236+290.00)

Valoarea totală a proiectului este de 455.278.642 milioane euro, proiectul fiind cofintantat de Mecanismul de Interconectarea Europei al Uniunii Europene. Lucrările vor include terasamente, consolidări, suprastrucra, poduri și viaducte, podețe, tuneluri, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *