Skip to content
Politică

Proiectul care „Contribuie la schimbare”. Cum creează performanță ideile ”îndulcite” EXCLUSIV FOTO

Redacția de știri Psnews.ro a demarat proiectul “Oamenii din spatele puterii”, prin care a încercat să aducă în lumina reflectoarelor atât pe cei care, de obicei fac imaginea principalilor demnitari, adică purtătorii de cuvânt și coordonatorii departamentelor de comunicare din principalele ministere, cât și ineditele idei ale unora dintre tehnocrați.

CITIȚI ȘI: “Oamenii din spatele puterii”. Iolanda Stăniloiu: “Acum 25 de ani foloseam telefonul cu rotiță, astăzi comunicăm pe WhatsApp” EXCLUSIV

" "
" "

O idee inedită vine din partea ministrului Dragoș Pîslaru și a fost pusă în practică la Cancelaria Guvernului, și ulterior la Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale și Persoanelor, unde angajații pot să contribuie la schimbare, prin lăsarea unui mesaj într-un bol.

Astfel, proiectul ”Contribuie la schimbare” a luat naștere în urma unei inițiative a ministrului Muncii Dragoș Pîslaru și a ministrului Fondurilor Europene, Cristian Ghinea și face parte din pachetul mai amplu de debirocratizare la nivelul instituțiilor administrației centrale.

Nevoia de schimbare este însă acută și în plan intern; prin urmare, la nivelul Centrului Guvernului, a fost inițiat acest demers care are ca scop, pe de o parte, activarea spiritul participativ, identificarea problemelor și găsirea soluțiilor. Interesant de precizat este faptul că toate aceste ”doleanțe” sunt anonime.

Cum funcționează?

Pe fiecare etaj sunt plasate urne, unde angajații pot reclama aspecte care îi împiedică să își desfășoare activitatea sau pot face sugestii care să îmbunătățească mediul de lucru sau să conducă la creșterea eficienței interne.

Alături de urna pentru sugestii, există și un bol cu bomboane, pentru ca oricine să se poată servi.

Mai mult, Elena Botezatu, consilier al ministrului Dragoș Pîslaru ne-a dezvăluit că: ”Demersul a fost un succes la Cancelarie, așa că, atunci când am ajuns în Minister, l-am implementat și aici. În plus, în Minister am făcut și un Concurs de debirocratizare, la care am primit numeroase sugestii și am acordat și diplome. Am vrut să dăm premii în bani și obiecte și am descoperit că, legal, nu e posibil. Revenind la bilețele, în Minister lumea a fost destul de timidă la început dar pe parcurs am primit foarte multe sugestii, de la amplasarea unor aparate pentru cafea și snack &food, repararea imprimantelor, introducerea unui sistem electronic de management al documentelor, eficientizarea fluxurilor operaționale, îmbunătățirea comunicării interne șia celei cu agențiile și multe altele. Pe unele le-am rezolvat (de exemplu prin noua organigramă sau prin introducerea ședințelor săptămânale de colegiu director), altele sunt în lucru. Pentru altele sunt necesare bugete semnificative și le avem în vedere în cadrul proiectelor europene pe care le pregătim”.

 

imagine1

 

”Întregul proces este monitorizat la nivelul Cabinetului Ministrului. Dincolo de beneficiile imediate ale unor măsuri, ceea ce ne dorim, în primul rând, este ca oamenii să prindă curaj, să își exprime opiniile, să vadă că sunt ascultați. Asta pentru că în marea lor majoritate, sunt blazați. Au schimbat atâția miniștri de s-au săturat. Noi venim și plecăm. Fiecare echipă nouă vine cu alte idei, de la cum să fie aranjate steagurile, la prioritățile de politică publică. Ei rămân. Și sunt obișnuiți să se conformeze fără să comenteze. Nu știu ce și cum să vorbească și, mai ales, cât. E greu să scoți o opinie personală, totul e ”pudrat”. Iar acest exercițiu deja și-a atins scopul: noi ne-am făcut o idee despre ce ”doare” cel mai tare, oamenii au început să ne spună problemele direct și avem o listă de ”teme” de rezolvat cât să ajungă pentru mai multe mandate”, a mai declarat aceasta.

 

imagine2

" "

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *