Skip to content
Economie

Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei, deblocat

Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, după decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge și ultima contestație depusă pe contractul de automatizare și siguranță a circulației. Astfel, potrivit Radio România Actualități, Metrorex va semna contractul pe 9 aprilie cu Alstom pentru sistemul de automatizare, iar directorul instituției susține că, astfel, magistrala va fi pusă în funcțiune în acest an. 

Deși lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, noua linie din Drumul Taberei risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă pentru că încă nu se tranșase în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului.
Oficialii Metrorex spuneau că termenul de finalizare al sistemului de automatizare este de 9 luni de la semnarea contractului, dar că acesta ar putea fi scurtat la 6 luni dacă se lucrează în trei schimburi.

Tribunalul București a respins la început de martie contestația făcută de Siemens la atribuirea către Alstom de către Metrorex a contractului pentru sistemul de automatizare și siguranță. Acum, Metrorex a primit și motivarea instanței.

„Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între METROREX şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare” a declarat pentru RRA, directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu.

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.
Pe 25 martie Metrorex a lansat licitatia pentru 13 trenuri noi care să ruleze pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Contractul prevede o sumă estimată de circa 520 de milioane de lei (circa 110 milioane euro)  pentru 13 trenuri, va fi atribuit după cel mai bun calitate-preț și are dată limită pentru depunerea ofertelor 20 mai, scrie hotnews.ro.

Opțional, prin această procedură, Metrorex își rezervă dreptul de a contracta încă maximum 17 trenuri de același tip, caz în care toate cele 30 de trenuri noi vor avea o valoare estimată de circa 1,2 miliarde de lei.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *