Proiectul care reglementează inventarierea activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii din birourile parlamentare

Camera Deputaților / Facebook
Sursa foto: Camera Deputaților / Facebook

Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, decizional, propunerea legislativă care aduce modificări legii contabilităţii, prin faptul că inventarierea activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii din cadrul birourilor parlamentare va fi realizată la finalul mandatului deputaţilor şi senatorilor. Legea merge la promulgare.

Proiectul de lege vizează realizarea inventarierii generale a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii aferente activităţii deputaţilor şi senatorilor în cadrul birourilor parlamentare la finalul mandatului de deputat sau senator.

Astfel, măsura are în vedere „corelarea cu dispoziţiile constituţionale privitoare la durata mandatului de deputat sau senator, precum şi a reducerii cheltuielilor la nivelul autorităţii legislative”.

„Prin excepţie, cele două Camere ale Parlamentului, prin structurile de specialitate, efectuează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii aferente activităţii deputaţilor şi senatorilor în cadrul birourilor parlamentare, la finalul mandatului de deputat sau senator”, conform proiectului de lege adoptat de către deputaţi.

În forma în vigoare, legea contabilităţii stipulează că „societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice au obligaţia să efectueze inventarierea generală a elementelor de activ şi de pasiv deţinute la începutul activităţii, cel puţin o dată pe an pe parcursul funcţionării lor, în cazul fuziunii sau încetării activităţii, precum şi în alte situaţii prevăzute de lege”.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: