Skip to content
Economie

Protecția datelor: amenzi de 307 milioane de euro ȋn Europa, în 2020. Internetul și e-commerce – cele mai mari amenzi

thenextweb.com

Pandemia cauzată de Covid-19 nu a oprit autoritațile de supraveghere pentru protecția datelor personale europene, care pe parcursul anului 2020 au aplicat amenzi de 307 milioane de euro. Ȋn clasamentul celor mai active autorități, cea care a excelat a fost cea spaniolă (AEPD) cu 133 sancțiuni impuse, reprezintă 39% din totalul măsurilor administrative, cu un ritm mediu de aproape o amendă la fiecare trei zile, cu o valoare totală de 8 milioane de euro. Pe locul al doilea este Autoritatea pentru Protecția Datelor italiană cu 35 de măsuri administrative, ȋn timp ce 26 au fost măsurile luate de Autoritatea română (ANSPDCP). Autoritatea franceză (CNIL) a fost ȋn schimb cea mai severă, cu sancțiuni ȋn valoare totală de 138,3 milioane de euro concentrate ȋn doar 8 amenzi, reprezintă 44,9% din valoarea economică totală. Urmează Italia cu 58,1 milioane de euro, Marea Britanie cu 45 de milioane si Germania, cu 37,3 milioane de euro, potrivit profit.ro.

“Ȋn 59% din cazuri, amenzile privesc tratamente ilegale de date personale, ca cele efectuate fără trasparență pentru utilizator sau fără consimțământul său. Multe ȋntreprinderi susțin că au un interes legitim și cred ȋn mod superficial că sunt ȋn regulă cu Gdpr, dar fără o bază solidă se găsesc tot mai des sub securea autorităților, ȋn special când acestea primesc multe reclamații din partea persoanelor vizate. Piața digitală este cu siguranță o bună oportunitate pentru firme”, a declarat Nicola Bernardi, președinte al asociației italiene de profesioniști ai protecției datelor personale, adăugând „dar este necesar să dezvoltăm o sensibilitate mai mare pentru tema protecției datelor personale pentru a fi ȋn conformitate cu legislația aplicabilă”.

“Ȋn 59% din cazuri, amenzile privesc tratamente ilegale de date personale, ca cele efectuate fără trasparență pentru utilizator sau fără consimțământul său. Multe ȋntreprinderi susțin că au un interes legitim și cred ȋn mod superficial că sunt ȋn regulă cu Gdpr, dar fără o bază solidă se găsesc tot mai des sub securea autorităților, ȋn special când acestea primesc multe reclamații din partea persoanelor vizate. Piața digitală este cu siguranță o bună oportunitate pentru firme„, a declarat Nicola Bernardi, președinte al asociației italiene de profesioniști ai protecției datelor personale, adăugând „dar este necesar să dezvoltăm o sensibilitate mai mare pentru tema protecției datelor personale pentru a fi ȋn conformitate cu legislația aplicabilă”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *