Protest fermieri francezi, primele consecințe: unele produse încep să lipsească din rafturi

Foto France Bleu

Protest fermieri francezi, astăzi: „Asediul” Parisului anunțat de fermierii francezi continuă marți, 30 ianuarie a.c., cu o mie de manifestanți poziționați pe principalele rute din jurul capitalei. În timp ce noi măsuri urmează să fie dezvăluite astăzi, convoiul de 200 de tractoare care urmărea să blocheze piața internațională din Rungis a fost oprit de poliție. Protestatarii spun că sunt mai multe convoaie dar se încearcă gruparea lor ceea ce face ca protestul să devină un pic complicat pentru fermieri. În plus, blocajul principalelor rute împiedică, printre altele, aprovizionarea magazinelor

Dar, care sunt consecințele dacă blocajul străzilor, de fermierii francezi, continuă?

Distrugerea mărfurilor străine de către fermieri explică și de ce unele rafturi din magazine sunt mai puțin aprovizionate. Problemele, deocamdată, sunt punctuale și, deocamdată, nu există niciun risc de penurie pe scară largă, spun profesioniștii din distribuție.

„Sunt sectoare foarte reactive, care sunt obișnuite să gestioneze crizele pe care noi nu le vedem, dar care reprezintă viața lor de zi cu zi”, a explicat expertul  Karine Sanouillet pentru TF1.

Potrivit aceleiasi surse, unii manageri de magazine au afirmat că au probleme de aprovizionare, în special cu fructele și legumele care vin din Spania.

“Lipsesc merele, lipsesc lămâile spaniole și  anumite soiuri de dovlecel. Cât despre ardeii galbeni spanioli, au mai rămas doar șapte”, a spus un vânzător dintr-un magazin din Annecy.

Șefii de magazine mai cred că, deși nu există riscul imediat ca rafturile să fie cu adevărat, goale,totuși, situația ar putea deveni mai tensionată la mijlocul săptămânii.

La rândul lor, clienții sunt îngrijorați

„Sperăm că vom fi deblocați și că vom fi reaprovizionați, pentru că nu prea știm încotro să o luăm”, mărturisește un client, puțin îngrijorat, pentru TF1.

În prezent, transportatorii gestionează distribuția produselor care le-au fost încredințate de la caz la caz. Camioanele evită autostrăzile și fac tururi mai scurte, chiar dacă înseamnă să livreze ceva mai puține mărfuri, o strategie împărtășită de majoritatea transportatorilor francezi.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: