Skip to content
Politică

PROTEST la Primăria Capitalei şi sediul RATB

" "

Sindicatul Șoferilor din România a anunțat într-un comunicat de presă că va picheta simultan în fața Primăriei Capitalei și la sediul RATB, pe 1 octombrie, începând cu ora 10:00.

Potrivit organizatorilor cauzele care au dus la această manifestație publică sunt:

" "

– Subfinantarea RATB;
– Managementul neperformant sustinut si impus de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si conducerea Primariei Municipiului Bucuresti;
– Furtul si distrugerea RATB sustinut in ultimii 24 de ani de catre grupurile politico-mafiote;
– Legitimarea furtului banului public prin transformarea in Societate Comerciala cu sprijinul grupurilor de interese gen CODATU si al AMRSP;
– Acoperirea jafului de la RATB prin lipsa de reactie a institutiilor statului din care enumeram: DNA care nu inalizeaza controlul in urma Raportului Corpului de Control al Primului Ministru si Curtea de Conturi care de 24 de ani nu a descoperit ilegalitatile comise de conducerea RATB;

In urma intalnirii cu Primarul General domnul Sorin Mircea Oprescu, FEDERATIA SINDICATELOR SOFERILOR DIN ROMANIA 2014 in parteneriat cu ASOCIATIA PROFESIONALA A TRANSPORTATORILOR APT a relatat starea de fapt fara precedent care s-a creat in ultimii 25 ani din cauza managementului defectuos si iresponsabil din parteatuturor responabililor si va solicita implicarea in urmatoarele probleme:

1. Incetarea subfinantarii RATB. Scoaterea parcului din imobilizare si aprovizionarea cu piese si repere necesare functionarii in conditii normale a parcului. Majorarea parcului auto in conformitate cu capacitaea necesara de transport.

2. Solicitam analiza managementului neperformant sustinut si impus de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Conducerea Primariei Municipiului Bucuresti in ultimii 25 de ani; Vrem sa va supunem atentiei managementul defectuos, din ultimii 25 de ani, in urma caruia aceasta ultima flota o data cu transformarea in S.C. va avea soarta binecunoscuta, va fi vanduta, jefuita si va disparea in ,,Triunghiul Bermudelor” dupa ,,retetele” folosite si in alte cazuri de privatizare. Exemple: ROCAR, VULCAN, ALIMENTARA etc.

3. Inlocuirea din functiile de conducere a ,manechinelor” impuse politic si repunerea in functie a specialistilor care au fost inlaturati. Exemplu il dam pe domnul ing. Bratu Marian demis din functia de Sef Departament Programarea si Dispecerizarea Exploatarii.

4. Denuntam furtul si distrugerea RATB sustinut in ultimii 25 de ani de catre grupurile politico-mafiote;Solicitam PMB si AMRSP sa sesizeze DNA si Curtea de Conturi sa finalizeaza controlul in urma Raportului Corpului de Control al Primului Ministru.

Acoperirea jafului de la RATB prin lipsa de reactie a institutiilor statului din care enumeram: DNA care nu finalizeaza controlul in urma Raportului Corpului de Control al Primului Ministru si Curtea de Conturi care de 24 de ani nu a descoperit ilegalitatile comise de conducerea RATB;

5.Un transport local civilizat demn de o capitală europeană, care sa nu mai fie căpusat de firme de maxi-taxi care folosesc trasele si statiile RATB cu acordul grupurilor de interese politico-financiare. Transportul public trebuie sa fie demn de o capitala europeana, din pacate vedem cum ne indreptam spre un transport cum nici in tarile bananiere nu se mai gaseste. Remarcam cu tristete cum dupa cresterea fostului ITB, care atinsese apogeul in anii comunismului avand circa 38.000 de mii de angajati, au urmat 25 de ani de declin in care aceasta institutie a cazut prada mercenarilor care au adus-o in pragul falimentului.

Au fost privatizate diverse subsectii ale fostei I.T.B. actuala R.A.T.B. din care unele au fost falimentate din care dam exemplu serviciile de taxi, maxi-taxi, service-urile Ciclop, Titulescu iar altele au fost subevaluate si vandute cum a fost cazul Parking Ciclop instrainat catre SC DALLI Exim SRL. Director la SC DALLI Exim SRL a fost Radu Jianu care mai tarziu a ocupat functia de sef achizitii la RATB de unde a vandut ilegal la fier vechi o parte din parcul RATB.

Radu Jianu a fost cercetat decatre DNA. Adrian Crit fost director RATB a semnat un contract „dubios” incheiat intre RATB si Astra Vagoane Calatori, in valoare de 600 de milioane de euro, pentru constructia de tramvaie.

Un alt fost director RATB, Viorel Popescu este acuzat de abuz în serviciu, în scopul obținerii, pentru sine ori pentru altul, de foloase necuvenite, cu consecințe deosebit de grave.

În rechizitoriul întocmit de procurori, se arată că în perioada 10 noiembrie 2011-9 octombrie 2012, în calitate de director general al RATB, acesta a cauzat un prejudiciu de aproximativ 820.000 de euro în dauna regiei.

Solicitam PMB si AMRSP sa apărarea patrimoniului aflat în folosința RATB de grupurile de interese politico financiare.

6.Legitimarea furtului banului public prin transformarea ,,peste noapte” in Societate Comerciala cu sprijinul grupurilor de interese si al AMRSP. Dupa aproape 6 ani in care nimeni nu a analizat si nu a gandit o strategie pentru a gasi solutii pentru imbunatatirea serviciului de transport public, la presiunea grupurilor de interese se doreste distrugerea RATB. In aceasta actiune nu se tine cont de cetatenii Bucurestiului si de nevoia acestora de un transport demn de o capitala europeana.

7.Un program de management strategic pe termen mediu si lung pentru functionarea si dezvoltarea RATB si a Bucurestiului. Un transport public urban in conformitate cu legislatia si politicile relevante din Europa.Timp de 25 de ani nu a fost facut nimic concret de autoritati pentru:
-mobilitatea urbana;
-un transport urban sustenabil;
-un plan de dezvoltare si o strategie nationala a transportului public urban de calatori in Bucuresti si zonele Metropolitane;
-pentru imbunatatirea performantei energetice a parcului RATB;
-pentru monitorizarea si consolidarea performantei de mediu a parcului RATB;
-pentru reducerea emisiilor de gaze de serain din transportul public urban de calatori.
-un transport public urban concentrat asupra cetatenilor si a nevoilor acestora;
-pentru introducerea tehnogiilor inteligente in transportul public urban de calatori;
-municipiul Bucureşti şi cu atât mai mult teritoriul său de influenţă sunt lipsite de un sistem coerent de noduri intermodale, ceea ce constituie o considerabilă premisă negativă pentru necesara reducere a automobilelor personale. O prioritate de acţiune şi investiţie trebuia sa o constituie organizarea unor forme simple de intermodalitate care să integreze parcări de transfer de tip „park & ride şi/sau bike & ride” (cu staţii de transport public, permiţând şi încurajând astfel utilizarea transportului public pe distanţe lungi;
-infrastructura s-a dezvoltat haotic si fara noima in ultimii 25 de ani, fara a tine cont de nevoile reale ale unui transport modern;

8.Îmbunătătirea conditiilor de muncă, recunoasterea bolilor profesionale si demararea unor determinari in vederea diminuarii varstei de pensionare.

9.Demararea unui program guvernamental de constructii de tramvaie la URAC care va avea dublă utilitate: asigurarea locurilor de muncăpentru colegii nostri din URAC si înnoirea parcului de tramvaie uzat 100%.

10.Păstrarea locurilor de muncă
– nu vrem să ajungem someri, cersetori sau căpsunari. Toate punctele de mai sus sunt prezentate succint si ele reflecta intr-o mica masura realitatea din ultimii 25 de ani in care autoritatile si grupurile politico-mafiote si-au dat mana pentru ,,capusarea” si fraudarea RATB„, se arată în comunicatul Sindicatului, potrivit romaniatv.net.

" "

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *