Protestul fermierilor și al transportatorilor va continua. Negocieri eșuate la Ministerul Finanțelor

Sursă foto: Inquam Photos / Casian Mitu

După cinci zile de proteste, reprezentanţii transportatorilor şi ai fermierilor au mers duminică la Ministerul Finanţelor după ce sâmbătă aceştia au discutat cu oficiali din Ministerul Agriculturii şi Ministerul Transporturilor. După o amânare, negocierile s-au încheiat fără niciun rezultat.

Reprezentanții protestatarilor au ieșit de la negocierile cu Ministerul Finanțelor și au anunțat că nu s-a ajuns la nicio înțelegere, guvernanții motivând că nu pot face nimic din cauza Comisiei Europene. Protestatarii au spus că în aceste condiții vor continua protestul pe termen nedeterminat.

„Nu s-a ajuns la niciun acord, nu s-au găsit soluţii. Protestul va continua până când autorităţile vor înţelege că neputinţa lor de a gestiona o ţară este reală. Totul se motivează pe Comisia Europeană, PNRR„, a declarat reprezentantul fermierilor, Dănuţ Andruş, la ieşirea de la discuţii.

Protestatarii au declarat că „nu mai pot susține jugul impus de autorități” și că nu au fost consultați atunci când decidenții au majorat datoria publică. „Noi nu suntem sponsorii statului român”, „Toți suntem români și ar trebui să o dăm cu reveneală”, „Trebuie să ne punem mintea la treabă”, au fost doar câteva dintre declarațiile protestatarilor.

Un draft al măsurilor propuse de ASF pentru transportatori privind RCA prevede posibilitatea de suspendare a contractului, de plată în rate, modificarea modului de calcul al tarifului pentru polițe pe perioade mai mici de 12 luni.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a redactat o serie de propuneri pentru transporatori în privința RCA, între care posibilitatea de suspendare a contractului, de plată în rate, modificarea modului de calcul al tarifului pentru polițe pe perioade mai mici de 12 luni, potrivit unui document consultat de G4Media.ro, cu măsurile propuse.

Astfel, ASF propune revizuirea sistemului bonus-malus – în vederea unei mai bune încadrări în clasele de bonus-malus existente în funcție de tipul daunelor produse, având ca obiectiv scăderea tarifului de primă RCA la B0 (asigurat fără istoric de daunalitate).

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL