Sute de transportatori din toată ţara participă, joi, la a doua zi de protest. Camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja, pe centura Capitalei. Între timp, o delegaţie a transportatorilor a fost primită pentru discuţii la Palatul Victoria. Reprezentanţi ai transportatorilor reclamă faptul că la discuţii nu este prezent nici premierul Marcel Ciolacu, nici ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar susţin că la întâlnire se află ministrul Agriculturii, în condiţiile în care delegaţia protestatarilor este formată exclusiv din reprezentanţi ai firmelor de transport.
Autovehicule ale firmelor de transport din toat ţara participă, joi, la protestul declanşat miercuri. Între timp, o delegaţie a protestatarilor a fost primită pentru discuţii la Guvern.
”Delegaţia a intrat la ora 10 la întâlnire la Guvern. Din informaţiile pe care le am din interior, au fost primiţi de către consilierii primului ministru, adică o reprezentare foarte slabă. Văd că au timp de filme premierul şi ministrul Transporturilor, dar nu au timp să se întâlnească cu operatorii de transport. La întâlnire este ministrul Agriculturii, dar degeaba este ministrul Agriculturii acolo, pentru că în delegaţie sunt numai reprezentanţi ai transportatorilor. Eu nu zic să nu meargă oamenii la film. Dar chiar să-ţi baţi joc şi să ai atâtea camioane în stradă şi să te întorci cu spatele şi să nu te întâlneşti cu ei, asta mi se pare strigător la cer”, a declarat, joi, pentru News.ro, preşedintele Federaţiei Operatorilor de Transport din România, Augustin Hagiu.
El a precizat că ”din ţară vin continuu camioane către Bucureşti, iar centura Capitalei este blocată”.
În ceea ce priveşte acţiunile viitoare de protest, Augustin Hagiu a precizat că o eventuală continuare a acestora depinde de rezultatele discuţiilor de joi, de la Guvern.
Transportatorii cer recunoaşterea transportului rutier ”drept sector economic strategic şi elaborarea unor măsuri care să susţină acest sector economic pentru a rămâne competitiv şi a aduce în continuare venituri directe la bugetul statului”, în condiţiile în care susţin că sectorul transporturilor este cel mai mare exportator de servicii din România, aducând peste 5 miliarde de euro anual în economia românească, contribuind la reducerea deficitului valutar.
- Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii
- Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană
- Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi
- Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
- Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News