Skip to content
Economic Știri

Radu Soviani: PSD a conștientizat că realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov prin parteneriat public-privat nu este decât o furăciune evidentă

psnews.ro

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, recent, că Guvernul a renunţat la intenţia de a construi autostrada Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat şi va folosi, în schimb, fonduri guvernamentale.

Contactat de PSnews.ro, analistul economic Radu Soviani susține că ideea parteneriatului public-privat pentru autostrăzi „este o hoție pe față, avansată prima oară prin 2012 de actualul ministru al Finanțelor, Eugen Teodorovici”.

Mai mult, Soviani atrage atenția că, decizia anunțată de PSD, este un prim semn că partidul condus de Viorica Dăncilă a conștientizat că realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov prin parteneriat public privat nu este decât o furăciune evidentă.

,,Încă de la câștigarea alegerilor de către PSD, în 2016, am spus un lucru pe care trebuie să îl internalizeze orice partid câștigător: important este ceea ce va face din ceea ce a promis în campania electorală, dar și ceea ce se va abține să facă. Faptul că la 3 ani de la câștigarea alegerilor, PSD, prin premier, se abține să privatizeze pe șest și pe nimic autostrăzile României (inclusiv pe cele existente), prin așa numitul parteneriat-public privat, este un prim semn că, târziu, s-au conștientizat două lucruri: că realizarea Comarnic-Brașov prin parteneriat public privat nu este decât o furăciune, iar în al doilea rând, că aceasta este evidentă.

În două materiale anterioare pentru PSnews (aici și mai ales aici), am arătat și de ce ideea parteneriatului public-privat pentru autostrăzi este o hoție pe față, avansată prima oara prin 2012 de actualul ministru al Finanțelor, Eugen Teodorovici. Pentru construcția câtorva cioturi de autostradă, Teodorovici se arăta dispus să cedeze în administrare TOT ceea ce s-a construit deja din bani publici administratorului.

În 29 august 2018, acest ministru al Finanțelor fundamenta prin parteneriat public-privat că ar costa 1,36 miliarde de dolari construcția celor 110 kilometri de autostrada de la Ploiești la Brașov, statul urmând să lase încasări de 750 de milioane de Euro – gratis, respectiv să pună taxe pe autostrada deja construită, din bani publici, de la București la Ploiești.

Teodorovici a tot sperat că, după ce legiferează aceasta furăciune, va fi extras, pe principiul: ,,maurul și-a făcut treaba, maurul trebuie să plece’’. În acest context am citit și anunțul mai vechi privind dorința acestui ministru care nu este al nimănui, de a candida la Cotroceni. Am râs apoi când Teodorovici și-a anunțat ,,retragerea candidaturii’’. Care candidatură? Aceea din gură, care nu există? Concluziv, anunțul Vioricăi Dăncilă reprezintă mai mult decât o teamă că Teodorovici dorind să privatizeze pe ascuns autostrăzile României cu o companie chineză aflată până nu demult pe listele negre internaționale, parteneriatul public privat ,,construit’’ pentru România mirosea deja extrem de urât și extrem de penal”, spune analistul Radu Soviani.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *