Un tren defect, angajați care au înțeles greșit instrucțiunile primite, care nu au știut ce să facă sau care au decis să ia măsuri fără a vorbi cu colegii lor. Așa arată lanțul slăbiciunilor care a dus la ciocnirea a două trenuri de metrou în stația Timpuri Noi pe 27 februarie. Informațiile se regăsesc în raportul întocmit chiar de Metrorex și obținut de Digi24. În urma acelui incident în care, din fericire nu a fost nimeni rănit, doi directori din companie au fost suspendați din funcție, iar 5 angajați sunt cercetați disciplinar.
Defectarea unui tren IVA, construit la Arad în anii ’70, la ieșirea din stația Dristor 1, a fost elementul declanșator. Potrivit raportului intern al Metrorex. obținut de Digi24, după îmbarcarea pasagerilor și închiderea ușilor, în momentul în care mecanicul a încercat sa pună trenul în mișcare spre stația Nicolae Grigorescu „la demararajul trenului și intrarea acestuia în tunel cu 3 vagoane, acesta a frânat și nu și-a nmai putut continua mersul”. Defecțiunea nu a putut fi remediată și trenul a fost garat din nou la peron, iar pasagerii coborâți. În urma analizei trenului s-a constatat că un scurtcircuit a provocat frânarea trenului.
Cum nu putea înainta, singura varianta pentru garnitura, numită în raportul Metrorex ”trenul 42”, a fost retragerea în depoul Ciurel, adică punerea în mișcare în sens opus.
Asta a înseamnat întoarcerea sa spre stația Mihai Bravu și de aici spre Timpuri Noi. Prin urmare și garnitura din spatele său – numită ”tren 4” în raportul Metrorex – a trebuit să se întoarcă din drum.
Raportul surprinde o discutie a celor doi mecanici cu șeful de tură cu minute înainte de ciocnire.
Și deși acesta îi dă unde verde mecanicului trenului defect să treacă pe roșu, înțelege că trebuie să facă asta mecanicul celuilalt tren și fără a se reasigura pornește spre statia Timpuri Noi, unde era garat un alt tren.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News