Rareș Bogdan critică guvernarea după raportul GRECO: Majoritatea PSD-ALDE implementează doar recomandările șefilor de partid

Ministerul Justiţiei a publicat, marţi, rapoartele GRECO, atât pe site-ul instituției, cât şi pe pagina GRECO. România a făcut foarte puţine progrese pentru a implementa măsurile de prevenire a corupţiei printre parlamentari, judecători şi procurori şi pentru a linişti îngrijorările ridicate de controversata reformă judiciară. E concluzia GRECO în cele două rapoarte publicate ieri.

România a înregistrat progrese insuficiente în combaterea corupţiei, transmite Grupul Statelor contra Corupţiei (GRECO), exprimând preocupare privind reformele din sistemul judiciar, în special asupra refuzului de a desfiinţa Secţia specială de investigare a magistraţilor.

Mai mult, GRECO le cere autorităţilor din România să ia măsuri hotărâte pentru a atinge progrese tangibile cât mai curând posibil. GRECO apreciază faptul că pe 4 iunie premierul României a anunţat intenţia de a abandona controversata reformă din Justiţie.

În acest context, europarlamentarul Rareș Bogdan a precizat că raportul GRECO este devastator, iar faptul că premierul Dăncilă nu a anunțat încă desființarea Secției Speciale, așa cum recomandă raportul, demonstrează faptul că în interiorul PSD se dau lupte grele.

“Pe scurt, raportul este devastator. În acest timp, vedem acuzații cum că raportorii GRECO dezinformează, sunt de rea-credință, n-au surse bune. De fapt, majoritatea parlamentarilor PSD-ALDE implementează doar recomandările șefilor de partid. Nimic pentru valorile democratice, totul pentru scutirea de anchete penale și prosperitatea clienților politici. Faptul că Dăncilă nu a ieșit încă să anunțe desființarea Secției Speciale, așa cum indică GRECO, demonstrează că în sânul PSD se dau lupte grele.

Să ne înțelegem, un asemenea anunț nu ar însemna că premierul se dezice de linia dură a PSD, în PSD nu există reformatori, ci doar faptul că ar fi dispusă să cosmetizeze din calamitatea care a lovit partidul pe 26 mai. Marea lor dilemă acum e următoarea: pierd și bruma de electorat și se aruncă rapid spre 10%, sau îl conservă și își imaginează că pot câștiga din electoratul altora”, a conchis liberalul.