Skip to content
București Știri locale

Răscoală în Primăria condusă de Nicuşor Dan. Acuzaţii grave aduse de angajaţii PMB, care ameninţă cu greva generală: Aveți idee cât de prost administrați această instituție?

Inquam Photos/Octav Ganea

O scrisoare protest a fost lansată luni de angajaţii Primăriei Capitalei, care reclamă modul defectuos în care este condusă instituţia de Nicuşor Dan. Aceştia solicită, în numele sindicatului PMB condus de Dumitru Gherdan, măsuri urgente de rezolvarea a problemelor administrative semnalate: „Știți ca la nivel PMB nu mai exista papetărie? Nu mai avem hârtie pentru printat documente? Agrafe? Capsatoare? Pixuri? Registre?

Știți ca parte din noi venim cu topuri de hârtie de acasă? Vi se pare normal? Aveți idee cat de prost administrați aceasta instituție ? Fata de cele expuse mai sus, va rugam sa ne comunicați pe aceasta adresa de email la care au acces o parte din salariații PMB, ce soluții veți adopta pentru a rezolva situațiile expuse si a înlătura persoanele ineficiente PMB”.

„➢ PRIMAR GENERAL Nicușor Dan
– In atenția consilierilor personali ai domnului primar general Nicușor Dan
Către :
➢ Toate direcțiile din cadrul Primăriei Municipiului București, respectiv :
DIRECȚIA GENERALĂ ECONOMICĂ
DIRECȚIA FINANCIAR CONTABILITATE
DIRETIA VENITURI
DIRECTIA PROGRAMARE SI EXECUTIE BUGETARA
DIRECȚIA GENERALĂ INVESTIȚII
DIRECȚIA GENERALĂ MANAGEMENT PROIECTE CU FINANȚARE EXTERNĂ
DIRECȚIA GENERALĂ SERVICII PUBLICE
DIRECȚIA GENERALĂ ACHIZIȚII
DIRECȚIA GENERALĂ SITUAȚII DE URGENȚĂ STATISTICI ȘI STRATEGII
DIRECȚIA PATRIMONIU
DIRECȚIA DE MEDIU
DIRECȚIA JURIDIC
DIRECȚIA MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
DIRECȚIA AUDITUL SI MANAGEMENTUL CALITĂȚII
DIRECȚIA DE INTEGRITATE
DIRECȚIA TRANSPORTURI
DIRECȚIA AUDIT PUBLIC INTERN
DIRECȚIA DE PRESĂ
DIRECȚIA RELAȚIA CU ONG, SINDICATE ȘI PATRONATE
DIRECȚIA CULTURĂ, ÎNVĂȚĂMÂNT, TURISM

Privitor la Procesul verbal încheiat in data de 08.07.2021 in vederea stabilirii Regulamentului intern al PMB si nu numai

In urma citirii acestui proces verbal va pot spune , in numele salariaților din PMB ca am rămas stupefiați. Așa ceva nu s-a întâmplat in 20 de ani de când activam ca funcționari ai acestei instituții publice.

Va aducem la cunoștință, domnule Primar General si domnilor consilieri CA NU DUMNEAVOASTRA ATI INVENTAT APA CALDA …., apa pe care nu o avem de ceva vreme .

De-a lungul anilor , mulți primari au încercat sa facă reguli, care pot spune ca au fost de bun simt si discutate cu reprezentanții sindicatului, cu excepția mandatului neterminat la domnului Băsescu , primari care au ținut cont de drepturile salariaților nu doar de obligațiile acestora.

Faptul ca avem un sindicat la care contribuim lunar si faptul ca a fost alegerea majorității ca domnul Gherdan sa fie liderul nostru , trebuie sa va consultați cu dansul in legătura cu tot ceea ce implica regulamentul intern al PMB, sa nu emiteți note de serviciu si dispoziții tâmpite care nu au nicio legătura cu realitatea. Ați venit cu o echipa foarte slab pregătită, care nu fac decât rău si mergem numai in rău. Noi speram la o îmbunătățire a relațiilor si circuitele lucrărilor in PMB, la multe investiții la nivel PMB, dar dvs. nu faceți altceva decât sa blocați toate investițiile prin nesemnarea documentelor si tot ceea ce putem oferi cetățenilor Bucureștiului.

Daca cumva ați uitat, noi lucram pentru cetățenii acestui oraș , nu pentru dvs, sau consilieri care au ambiții prostești . Voi terminați mandatul si plecați , noi rămânem. Credem noi ca nu apucați sa va terminați acest mandat . Noi v-am urcat , prin voturile noastre, noi va vom da jos. Suntem de 20 de ani in sistem, ne facem treaba foarte bine , suntem foarte mulți dintre noi experți in toate domeniile , cu mici excepții . Nu va dam voie sa ne batjocoriți atât pe noi cat si pe cetatenii acestui oraș.

Din cate ni s-a comunicat urmează o noua organigrama. O faceți de capul vostru sau va consultați si cu noi?
Se tot zvonește ca se vor comasa servicii , ca vor fi dați afara mulți dintre noi .
ATUNCI DE CE SCOATETI POSTURI LA CONCURS, SI IN FUNCTII DE CONDUCERE ?
Vi se pare corect ceea ce faceți ? Va puneți oamenii in funcții? E ok , dar sunt si capabili sa conducă ? Au experiență in aceste domenii?

Considerați ca nu merita alți angajați sa fie propuși in funții de conducere si este nevoie sa aduceți din afara?
Deși s-a observat o URA imensa pe care o aveți fata de fosta administrație , respectiv doamna Gabriela Firea , putem spune ca va revărsați tot amarul pe noi , subalternii dvs , care v-a votat in marea majoritate, sperând la o schimbare in bine .

Am sperat ca ceea ce ați promis in campanie sa si realizați , dar din păcate nu faceți altceva decât sa ne înfrânați si sa ne batjocoriți prin aducerea unor persoane non grata in funcții de conducere la nivelul multor direcții din PMB prin înlăturarea unora competenți , care au ținut in frâu multe dintre acțiunile si investițiile PMB, cu oameni care nu au nicio pregătire , implicare s.a.m.d.

De asemenea, la nivelul PMB a existat o perioada accesul in instituție prin card, însă s-a constatat ca nu este o soluție buna , având in vedere numărul mare de salariați își blocajul de a intra in clădire.
Deși ați observat ca acest lucru a fost in trecut si nu a funcționat bine, ați investit banii contribuabililor in astfel de aparate si carduri care , consideram ca nu își au rostul , deoarece exista mari blocaje la intrarea si ieșirea din instituție. De cele mai multe ori aceste carduri nu validează …deci nu figuram la pontaj , deși noi suntem in clădire.

Tot prin acest card se constata ora intrării si ora ieșirii. Spuneți ca in intervalul respectiv de 8 ore , cine va ieși din instituție va accesa cardul si se va trece intr -un tabel, fie pentru pauza de masa , fie pentru pauza de fumat .

Dar, in urma discuțiilor avute cu foarte mulți salariați, se pare ca exista o problema foarte grava pentru :
– cei care ies din instituție in interes de serviciu , respectiv pe șantiere , in diferite locații , care merg la alte instituții si cărora le tăiați sporul pentru ca lipsesc din instituția PMB.
– cei care rămân sa lucreze peste program , cu sau fără aprobarea șefilor. Cum am putea solicita aprobarea șefilor de a rămâne peste program , daca parte din șefi pleacă de la orele 13 -14 si nu se mai întorc , deși ei figurează in clădire ( lasă cardul de obicei secretarelor si sunt pontați la 8 ore dar nu stau decât 5 -6 ore). Dar acolo nu mai verificați ….
– La direcția fonduri externe , acolo se lucrează pe fonduri , programul colegilor de acolo este aparte . Cum puteți sa le tăiați sporul pentru ca lucrează mai mult ? Cum puteți sa nu acordați recuperări daca noi lucram peste program? Niciun om sănătos la minte nu sta degeaba peste program decât daca are de lucru , iar acesta nu poate fi catalogat ca fiind ineficient . Mulți dintre noi avem foarte mult de lucru , apar urgente care nu pot fi amânate , de aceea se sta peste program pentru a finaliza toate lucrările la timp.

Este inadmisibil sa acceptam așa ceva. Efectiv, va bateți joc de noi si de munca noastră.

Deși ceilalți primari au încercat sa obțină diferite locații ca sa facă investiții, dvs. le dați la sectoare , ca nu aveți bani. Sa știți ca bani sunt dar nu știți sa ii gestionați si sa investiți așa cum trebuie .

Ar trebui sa va uitați puțin in spate, sa vedeți cu ce ați reușit sa câștigați aceasta primărie ! Ce ați promis:
o înlăturarea de la conducerea direcției juridic a domnului Adrian Iordache

Nicio schimbare in bine a acestei direcții. Nu avem juridic pe care sa ne putem baza in câștigarea proceselor .
o Inlaturarea politiei locale. 
Nicio schimbare in bine. I-ați împânzit la intrările in PMB si fac pe zmeii.
o Eficientizarea locurilor de parcare

Ne-ati interzis accesul de a parca mașinile in jurul PMB, in schimb ați dat acest acces consilierilor dvs, Noi venim și de la ora 7 dimineața pentru a găsi un loc de parcare pe Cheiul Dâmboviței , pe lângă benzinărie. Suntem nevoiți , parte dintre noi sa venim cu mașina la birou , pentru ca, fie venim din afara capitalei , fie avem de dus si luat copiii de la after -school sau alte activitati la care sunt inscrisi.
o desființarea Companiilor Municipale

Se vede începutul unui proces de desființare a acestora , dar nu sunt desființate cu cap. Cum puteți desființa companii care au contracte in derulare, care nu pot fi atribuite pe piață deoarece blocajele sunt foarte mari iar rezilierea acestora zac pe masa consilierilor dvs. care habar nu au ce consecințe juridice sunt si la care suntem expuși.

Cum putem face lucrări de execuție daca blocați întreaga activitate . De ce consilierii dvs țin documentele blocate ( a se vedea borderouri depuse de luni de zile ) care nu au rezoluții pe ele , nu semnați absolut nimic din ceea ce este urgent , nu va gândiți nicio secunda la impactul negativ pe care îl aduceți cetățenilor acestui oraș prin nefinalizarea recepțiilor , prin nefinalizarea lucrărilor de execuție , prin blocarea drumurilor si cailor de acces , s.a.m.d.

De ce nu faceți fuziuni intre companii, cele care merita si au contracte in derulare….
Suntem de acord , multe dintre ele nu au de ce sa existe , nu fac decât sa înghită bani mulți. Aici va dam mare dreptate. Dar ați luat in calcul ca sunt mulți angajați din PMB care primesc mii de lei doar pentru simplu fapt ca sunt in consiliile de administrație a acestor campanii? V-ați uitat pe declarațiile de avere a acestora sa vedeți cați bani iau fără nicio munca depusa , deși au si funcții de conducere.

Ce facem cu cei care s-au tot afișat cu fostul Primar General, s-a pozat in diferite locații si care acum sunt turnători . Ați aplecat urechea la toate bârfele, la toate așa zisele nereguli care ar exista, știți foarte bine la cine ne referim si care sunt destul de cunoscuți in PMB ca fiind ,, lingăi” doar ca sa rămână in funcții de conducere.

De ce nu luați masurile necesare prin a elimina din funcții aceste persoane sau a le retrage din conducere? Va expunem câteva exemple :
– De ce mai este in funcție domnul Teodorescu de la direcția Transporturi? A rezolvat ceva ? Va spunem noi, nu a rezolvat absolut nimic. Toate manifestările din fata PMB au spus multe dar dvs. nu ați auzit , însă ați aplecat urechea la prostii . Acum e catalogat turnător si frustrat care a fost oropsit de fosta administrație, deși s-au
plimbat împreuna. A se vedea clipurile video , poze din arhiva. A alungat direcția Infrastructura si a fost alipita la direcția Investiții. Cea mai mare greșeala făcută de fosta administrație iar dvs. persistați cu continuarea aceleiași greșeli. Infrastructura nu are ce sa caute la investiții. Aceasta trebuie sa aparțină de transporturi si /sau de utilități publice . Infrastructura se bazează pe drumuri, poduri, pasaje care au legătură cu cele doua direcții nicidecum cu investițiile care se bazează pe construcții civile , clădiri , săli de sport, reparații, expertize, etc.
– De ce mai este in funcție doamna Andrei de la direcția Relația cu ONG?
A fost divizata in mai multe direcții , doar ca sa mai avem mai mulți directori , șefi de serviciu, ca de , avem bani suficienți pentru a acorda salarii mari ….
– De ce este in funcție doamna Persunaru de la direcția Patrimoniu?
Aceasta doamna nu face nimic decât sa răspundă la adresele pe care le primește de la alte direcții ca nu este de competenta sa in a da o situație clara a unui teren sau clădire care aparține domeniului public, ca nu face intabulări , ca nu pune la dispoziție documente necesare direcției juridic pentru procese ce se afla pe rol, etc.
– De ce este in funcție domnul Anghel de la direcția Financiar Contabilitate ? Acesta nu onorează plățile. Sunt pierdute ordonanțările de plata! Nu cunoaște legislația privind întocmirea documentelor in vedere plații. Este o catastrofa pentru PMB.
o Tot catastrofa este si doamna Bardan de la direcția Investiții. Ce caută această persoana non grata in funcție când habar nu are ce înseamnă investiții si legislație. Blochează activitatea multor salariați prin a întreba numai prostii si asta culmea, si cu adrese . Mai mult, face parte din consilii de administrație de la companii municipale pentru care este remunerata regeste , in mii de lei , deși nu face nimic. Întrebată acum ceva vreme de o situație ivita nu a știut sa răspundă la nimic. Si la această persoana ați aplecat urechea . Oricum este cunoscuta la nivel PMB ca fiind oropsita de fosta administrație deși , ca si domnul de la transporturi s-a plimbat si s-a pozat cu ,,călăul ei” .

Va comunicam foarte clar ca, daca vreți ca PMB sa fie una prospera, trebuie sa țineți cont:
▪ de părerea salariaților din PMB;
▪ de reprezentanții din sindicat;
▪ de eliminarea persoanelor toxice enumerate mai sus si nu munai, din această administrație;
▪ de încetarea ambițiilor prostești din partea consilierilor personali, cum ar fi domnul Ticu Tinel care nu știe nimic de achiziții si termene limita, de domnul Stefan Dragomirescu care nu a făcut altceva decât sa alunge de la etajul I salariații PMB pentru a face loc altor consilieri, de ne luați birourile dar nu ne dați la schimb nimic. Voi va lăfăiți in birouri iar noi stăm ca sardelele – a se vedea cum stau colegii noștri de la fonduri externe , cate 11 in birou … E distanțare ??? ;
▪ de referendumurile făcute la nivelul PMB prin care salariații au votat anumite situații , spre exemplu , modificarea programului de lucru prin care ziua de vineri sa se încheie la ora 14,00. Aceasta decizie a fost votata de majoritatea salariaților si trebuie sa se tina cont de votul exprimat. De ce doamna Diana Punga spune in acel proces verbal ca nu se accepta ? Cine este dumneaei sa respingă aceasta decizie luata prin vot ?

Pentru a se rezolva toate problemele din cadrul PMB trebuie sa le discutați cu reprezentanții funcționarilor publici, sa conlucram împreuna. Numai așa vom putea răzbate.

Ar trebui sa luați si dvs exemplu de la primarii de sector 3 si 4 . Ei cum pot îmbunătăți sectoarele lor prin investiții , deși nici ei nu au bani suficienți.

De ce renunțați la obiectivele noastre pe care le-am obținut cu greu de a sectoare spre a face investiții ? Acestea ar trebui sa fie cartea noastră de vizita , sa ne mândrim cu investițiile făcute de PMB, pentru ca noi lucrăm pentru cetățenii tuturor sectoarelor , nu lucram pentru persoane care au anumite interese.

Ar trebui sa delegați cu drept de semnătura viceprimarilor si administratorului public sa semneze documente , daca dvs nu puteți face fata acestora. Este imperios necesar deblocarea acestora prin a da rezoluții sau a le aproba cat mai urgent.

Le transmitem domnilor consilieri care țin lucrările blocate , sa urgenteze eliberarea acestora întrucât sunt mari probleme la plata facturilor, predarea imobilelor , la recepția anumitor lucrări, la demararea anumitor proceduri .
Știți ca la nivel PMB nu mai exista papetărie ? Nu mai avem hârtie pentru printat documente? Agrafe? Capsatoare? Pixuri? Registre?

Știți ca parte din noi venim cu topuri de hârtie de acasă? Vi se pare normal ? Aveți idee cat de prost administrați aceasta instituție ?

Fata de cele expuse mai sus, va rugam sa ne comunicați pe aceasta adresa de email la care au acces o parte din salariații PMB ,ce soluții veți adopta pentru a rezolva situațiile expuse si a înlătura persoanele ineficiente PMB ?
De asemenea, rugam ca toți salariații din PMB sa înțeleagă ca nu sunt singuri , nu este cazul sa mai tăcem. Deja circula o petiție prin care va rugam sa va dați acordul de a înfrunta aceasta conducere si daca este nevoie vom declanșa greva generala pana la rezolvarea problemelor.

Nu putem accepta sa fim tratați ca sclavi si închiși in închisoare .
Aceasta instituție la care lucram nu se mai numește Primăria Municipiului București ci Penitenciarul Municipiului București.

Pentru orice alte probleme cu care va confruntați , va rugam sa va adresați atât pe aceasta adresa de email cat si pe adresa domnului Gherdan. El este liderul nostru. Împreuna vom învinge. Trebuie doar sa fim uniți.
Nu vor da afara 1000 de angajați…. Nimeni nu va fi batjocorit de aceasta conducere care nu are decât intenții politice .

Daca nu se poate ajunge la un numitor comun , daca nu ne vor asculta ii vom da jos. Nu vor mai termina acest mandat . Nu instigam , nu amenințam ci doar ne cerem drepturile.

Așteptam răspunsul acestei conduceri cu mare interes.
Marian Eduard Ionescu, Email:[email protected] Intrarea Vijeliei nr 20, sector 6 , București

2 comentarii la “Răscoală în Primăria condusă de Nicuşor Dan. Acuzaţii grave aduse de angajaţii PMB, care ameninţă cu greva generală: Aveți idee cât de prost administrați această instituție?

  1. Dar dumneavoastră, cei de la PS News, aveți idee de agramatismul ăstora de fac acuzații? Dacă astfel de funcționari avem în PMB sigur că se răscoală și fac acuzații grave. Ăștia nu vor decât să ia niște bani, să -și facă piața în timpul programului, să își ducă copiii la școală în timpul programului, să intre și să iasă când vor, ziua de vineri scurtă că așa-i în România….De-astea. Sigur că se răscoală. Problema e: ce fel de experți sunt cu agramatismul ăsta? De ce îi promovați în acest fel. Nu sunteți deloc obiectivi!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *