Skip to content
Politică

Recomandările Comisiei Europene, implementate în România

România se află în fruntea țărilor care își adaptează sistemul de educație la tendința mondială de utilizare a tehnologiei informației în procesul de predare – învățare, a declararat miercuri Remus Pricopie, ministrul Educației Naționale.

Acest lucru este cofirmat și de noul Raport Horizon al Comisiei Europene, care se află în parteneriat cu experții în tehnologii educaționale din SUA.

„Îmbunătățirea abilităților digitale și a accesului la resursele digitale și deschise sunt esențiale, nu numai pentru ameliorarea procesului de predare, ci și pentru crearea unor modele de învățământ flexibile, care facilitează învățarea de-a lungul vieții.”, conform sursei citate.

Totodată, este subliniată nevoia unor acțiuni în vederea promovării inovării sălilor de clasă și totodată aducerea tehnologiei mai aproape de școală.

„Același Raport subliniază nevoia unor acțiuni urgente în vederea promovării inovării în sălile de clasă. Acesta este un lucru pe care România îl face deja, fiind pentru prima dată când demarăm un proces de modernizare a școlii românești, fără a ajunge în situația în care acesta să ne fie solicitat imperios de instituțiile europene, ca o consecință a unei rămâneri în urmă. Din acest punct de vedere, România se află înaintea multor state din Uniunea Europeană, fiind conectată la noile tendințe mondiale de creștere a calității procesului educațional și a adaptării la realitățile secolului al XXI-lea, prin aducerea tehnologiei mai aproape de școală. Facem acest lucru nu doar prin introducerea manualelor digitale, dar și prin derularea unor proiecte precum „Internet în școala ta”, care presupune conectarea a 2.446 de școli din mediul rural și mic urban la Internet sau prin dotarea unor clase cu produse IT de ultimă generație, în urma parteneriatului dintre minister și un mare producător în domeniu”, a declarat ministrul Educației.

Conform sursei citate, pentru a duce mai departe acest proces, MEN are în vedere efectuarea unor pași precum continuarea revizuirii și modernizării programelor școlare, elaborarea unor noi manuale, în format digital, pentru toți ceilalți ani de studiu (învățământ primar, gimnazial și liceal), identificarea resurselor pentru dotarea tuturor școlilor, inclusiv cele din mediul rural, cu tablete, dar și crearea unui proiect finanțat din fonduri europene pentru realizarea catalogului electronic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *