Reforma salariilor în sistemul public reduce sporurile bugetarilor. Propunerile pentru sectorul privat

Sursa foto: Pexels

Planul bugetar-structural naţional pe termen mediu – 2025-2031 propune o serie de reforme, inclusiv în privința salarizării în sectorul bugetar.

Reforma sistemului de salarizare în sectorul public (R7 – după cum este numită în Planul fiscal de reducere a deficitului pe 7 ani) aduce modificări semnificative în modul în care angajații din sectorul public sunt remunerați, inclusiv prin revizuirea coeficienților de ierarhizare, reintroducerea grilelor salariale pentru administrația locală și limitarea sporurilor.

Parte a PNRR-ului României, această reformă „are ca scop îmbunătățirea echității, eficienței și sustenabilității salarizării în sectorul public”, se arată în documentul pus în dezbatere publică, cu precizarea că reforma se aliniază cu prioritățile UE privind consolidarea rezilienței sociale și economice și sprijină obiectivele mai largi de echitate socială prevăzute în Pilonul European al Drepturilor Sociale.

Reforma va fi implementată în conformitate cu proiecțiile pentru cheltuielile de personal pentru perioada de prognoză 2025-2031 care au fost cuprinse în planul bugetar-structural pe termen mediu, cu respectarea prevederilor legale privind responsabilitatea fiscal-bugetară și a anvelopei bugetare pentru cheltuielile de personal luată în calcul la elaborarea planului bugetar-structural pe termen mediu.

Reforma include următoarele măsuri:

  • Revizuirea coeficienților de ierarhizare pentru familiile ocupaționale: Revizuirea coeficienților de ierarhizare pentru diferitele familii ocupaționale asigură o structură salarială mai rațională, transparentă și echitabilă. Stabilind criterii clare pentru ierarhizarea diferitelor categorii profesionale din sectorul public, reforma reduce disparitățile salariale și ajută la alinierea plății cu responsabilitățile, experiența și calificările. Această restructurare sprijină reziliența economică prin asigurarea unei compensări corecte a angajaților din sectorul public și a unei motivații adecvate, reducând astfel riscul disputelor de muncă sau al ineficiențelor care ar putea perturba serviciile publice;

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: