Simularea examenului de Evaluare Naţională vine anul acesta cu o nouă provocare, în special pentru profesorii de gimnaziu, fiind primul an în care se va face corectarea digitalizată a lucrărilor, după ce, în anul şcolar anterior, această metodă s-a aplicat la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului şi la câteva dintre olimpiadele naţionale.
Cei mai mulţi profesori susţin corectarea digitalizată a lucrărilor, însă unii sunt de părere că trecerea de la un sistem la altul s-a făcut poate prea brusc, fără o pilotare anterioară adecvată, astfel că rămân multe semne de întrebare: Se va putea corecta de acasă? Vor exista probleme cu platforma? Cât timp se va economisi cu această metodă de corectare?
„Din anumite puncte de vedere, se anunţă a fi mai simplă această metodă de corectare. Este fără îndoială un avantaj. Eu corectez de peste zece ani la Evaluarea Naţională. Până acum, trebuia să ai două-trei seturi de borderouri, să treci notele pe fiecare dintre ele şi mai apoi, la final, pe lucrare, puteau exista erori involuntare de transcriere a notei de pe borderou pe teză, care acum vor fi eliminate. Acesta este cu siguranţă un avantaj. Acum există o grilă în dreptul lucrării, pe care selectăm direct punctajul. Dar, fiind pentru prima dată, încă nu ştim exact cum va fi. E interesant de văzut dacă vor exista erori pe platformă, ce alte probleme vor exista, cât timp se va economisi. Deocamdată, noi am primit un mail acum o săptămână pentru a testa adresa de mail, iar joi am primit un alt mail, o informare oficială de la operatorul centrului de examen să verificăm că adresa e corectă şi să nu uităm să ne activăm contul. Asta înseamnă că, teoretic, vom putea lucra de acasă. Practic, nu ştim încă”, a declarat, pentru AGERPRES, Elena Manole, profesor de Limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială „Anghel Saligny” din Focşani.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News