Retailul autohton s-a capitalizat anul trecut cu peste 212,2 milioane de euro

Sursă foto: Facebook / PENNY Romania

Retailerii internaționali, majoritatea din zona alimentară, FMCG și fashion, și-au capitalizat anul trecut filialele locale cu aproximativ 212,2 milioane de euro. Cea mai mare infuzie de capital străin a venit de la retailerul german REWE care a trimis în România, în expansiunea lanțului Penny, peste 79,7 milioane de euro.

Retailul local a fost capitalizat anul trecut cu peste 212,2 milioane de euro, bani proveniți de la companiile mamă care au decis să-și extindă activitățile din România, arată o analiză Economica realizată pe baza datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC).

Cea mai mare infuzie de capital, de peste 79,7 milioane de euro, a venit din Germania, de la retailerul REWE care operează pe plan local lanțul de tip discounter Penny.

În 2023, PENNY România a deschis un număr record de magazine (40 de supermarketuri) în care a investit 631 de milioane de lei (128,7 milioane de euro), iar pentru 2024 planurile sunt de a mai deschide alte 35-40 de magazine și de a inaugura un al cincilea centru logistic.

„Suntem în continuare în plin proces de expansiune și putem confirma că anul acesta deschidem mai multe magazine decât anul trecut, vom încheia anul cu aproximativ 376. În 2023 am investit 130 de milioane de euro în 40 de magazine noi, achiziția de terenuri, extinderea depozitului din Bacău, Sistemul de Garanție Returnare (SGR) și digitalizare. În strategia noastră pe termen lung ne-am propus investiții de 1 miliard de euro până în anul 2029. Cât despre afacerile din 2023, nu avem încă cifrele de business pentru acest an, dar putem spune că și pentru anul 2023 ne așteptăm la rezultate foarte bune, în linie cu ultimii ani”, explica recent, pentru Economica, Daniel Gross, CEO-ul companiei.

Urmează o investiție a Transgourmet, al doilea cel mai mare jucător pe piața europeană cash&carry, care și-a capitalizat filiala locală Selgros cu 50,2 milioane de euro, în decembrie 2023.

Selgros operează pe plan local 23 de magazine tip Cash& Carry fiind al doilea cel mai mare lanț de acest tip din România în funcție de cifra de afaceri, după Metro.

Selgros a rămas singurul retailer internațional care operează doar în zona de cash&carry, având un ritm destul de lent de expansiune. Ultima inaugurare, un magazin de 6.000 de mp față de standardul de 10.000 de mp, a avut loc în Baia Mare, în 2019. Compania operează, de asemenea, și trei unități pe format mai mic, de 4.000 de mp.
Totodată, a treia cea mai mare infuzie de capital străin a provenit din Olanda, de la grupul Ahold Delhaize care operează lanțul Mega Image. Astfel, în iunie, capitalul social al filialei locale Mega Image România a fost majorat cu peste 36,2 milioane de euro.
În România, Ahold Delhaize opera în octombrie 2023 o rețea națională de 969 de magazine, care funcționează sub brandul Mega Image.
Nu în ultimul rând, următoarele infuzii au capitalizat retaileri precum Covrig Crocant – companie operată de retailerul ceh de produse alimentare Rohlik Group, care deține cel mai mare supermarket online din Cehia (14,9 milioane de euro), Romania Hypermarche S.A., operatorul magazinelor cora (8,8 milioane de euro) și English Home (4,9 milioane de euro).

Menționăm că pentru a realiza clasamentul am luat în considerare clasamentul ONRC al primelor 40 de societăți după participarea străină la capitalul social total subscris, în perioada ianuarie-decembrie 2023.

Clasamentul cuprinde societăţile cu participare străină la capitalul social total subscris nou înmatriculate şi societăţile care au înregistrat modificări ale participării străine la capitalul social total subscris.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: