Raportul JATO Dynamics cu privire la înmatriculările de autoturisme din Europa în luna iunie a acestui an scoate în evidență o scădere cu 4,4% până la doar 1.250.868 de unități. Datele colectate din 28 de piețe de pe continent arată că reculul înmatriculărilor a fost cel mai pronunțat în Italia (-17%), Belgia (-16%) și Germania (-14%), în timp ce Franța (-7%) și Elveția (-6%) au înregistrat, de asemenea, scăderi semnificative. „În România, volumul a scăzut cu un remarcabil 50%”, notează analiștii JATO.
Evidențierea României drept piața auto europeană cu cel mai mare recul vine după ce și Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a notat, citând datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), că „înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iunie 2025 cu 50,32% față de mai 2024”, volumul atins fiind de numai 10.611 unități.
În același timp, piața autoturismelor second-hand înmatriculate pentru prima dată în România a atins în a șasea lună a anului în curs 32.201 unități, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 26% față de iunie 2024.
Dincolo de apariția României ca exemplu negativ într-un raport al uneia dintre cele mai prestigioase companii de cercetări de piață în segmentul auto, este demn de remarcat că, la nivelul continentului, înmatriculările de mașini electrice și hibride cu încărcare la priză continuă să crească.
În iunie 2025, înmatriculările de mașini complet electrice din Europa s-au majorat cu 15%, până la 240.247 de unități, iar cel de hibride cu încărcare la priză (PHEV) cu nu mai puțin de 40%, până la 119.351 de unități. În acest context, 19% dintre toate mașinile înmatriculate în iunie au fost complet electrice, iar 9,5% PHEV.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News