România devine producător și exportator de autobuze electrice, prin Ciorogârla

autobuz electric
Sursă foto: bmcromania.ro

BMC Truck&Bus, importatorul producătorului turc BMC, va deschide la Ciorogârla, lângă București, o linie de producție pentru autobuze electrice. Aceasta este prima linie de acest fel din țară, autobuzele fabricate aici urmând a fi livrate atât pe piața internă, cât și la export. Începerea producției de autobuze electrice este programată pentru prima jumătate a anului viitor.

Facilitatea din Ciorogârla va putea produce, într-o primă fază, 200 de autobuze electrice pe an, dar va fi extinsă, funcție de comenzi, până la 7-800 de unități, anunță Silvia Colacea, director executiv BMC, citată de Cotidianul.

La intern, BMC estedeja  un nume consacrat în domeniul furnizării de mijloace de transport în comun, livrând, în 20 de ani, mii de autobuze și microbuze. Doar autobuze electrice, BMC a furnizat intern 500 de unități, dintr-un total de 1.000 vândute în România. Acestea au fost model Granton ZTE Smart Auto, fabricate în China.

Conform strategiei UE, țările europene se orientează tot mai mult către un transport în comun electric. Sunt disponibile de la Bruxelles fonduri de miliarde, subvenții pentru primării ca să –și înnoiască parcurile auto vechi cu unele noi, bazate pe electric. Dincolo de fondurile europene, în România există și subvenții de la buget pentru înnoirea parcurilor de autobuze vechi, pe motorină, mai poluante.

Autobuzul electric Made in Romania va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu BMC, sub care fabrica din Ciorogârla a vândut sute de autobuze diesel, până acum câțiva ani.

“Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Colacea.  Potrivit acesteia, începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800. Practic, un om per autobuz produs anual, arată directorul citat.

Cât despre preț, Colacea spune că producția în România a autobuzului presupune reduceri de costuri  cu 3-8% față de importul său din China. Până acum, cele 500 de autobuze pe care BMC le-a vândut în România –  model Granton ZTE Smart Auto au fost vândute local la un preț mediu de circa 450.000 de euro pe unitate (prețul diferă funcție de opțiunile cerute de beneficiar).

Compania din Ciorogârla a livrat în București(100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra –Neamț, Craiova, Tulcea,  Suceava.

La București, care este cel mai mare contract de până acum și finalizat cu patru luni înainte de termenul – limită, autobuzele au fost din categoria 12 metri, cu o autonomie de minimum 200 de kilometri între două încărcări succesive(încărcarea completă durează 3-4 ore – n.r.), tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori și podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble, aer condiționat.

La Ciorogârla nu se vor produce doar autobuze propriu-zise, ci și unități mai mici din categoria microbuzelor electrice, din ce în ce mai cerute și în România, pentru transportul elevilor, al angajaților și altele. Astfel, din punct de vedere al lungimii șasiului, aici vor fi produse autovehicule de 6 metri, 8,5 metri, 9 metri, 10,8 metri și 12 metri.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: