Skip to content
Politică

România exportă insecuritate. Dezastrul din Bulgaria, ascuns sub preș EXCLUSIV

protv.ro

40 de morţi şi răniţi din cauza unor vagoane vechi care se utilizează pe caile ferate din România.

De ce acoperă oficialii români dezastrul feroviar din Bulgaria,  deşi este implicată o firmă românească? Soldat cu aproape 40 de morţi şi răniţi, dezastrul feroviar de la Hitrino, Bulgaria nu a provocat nicio reacţie din partea politicienilor români.

Mereu prompţi cu declaraţii despre evenimente internaţionale fără legătură cu România, de dată asta, oficialii români tac mâlc, deşi accidentul implică direct partea română, prin firma care avea în proprietate vagoanele deraiate.

Alegerile parlamentare sunt un noroc pentru politicienii şi oficialităţile române din transporturi pentru că au acoperit practic total accidentul din Bulgaria în care satul Hitrino a fost aproape ras de pe faţa pâmântului după ce vagoane româneşti încărcate cu propen au deraiat şi au explodat. Vagoanele aparţineau unei firme româneşti.

Conform declaraţiilor reprezentanţilor Bulmarket, firma care deţinea licenţa pentru transport şi opera garnitura cu destinaţia Rusia, vagoanele deraiate la Hitrino aparţineau unei firme româneşti. Bulmarket este cel mai mare operator privat din transportul feroviar bulgăresc, iar firmele de transport din Bulgaria au material rulant din România.

Informaţiile de pe fluxurile de presă internaţionale despre cauza accidentului sunt încă amestecate. Martori aflaţi în gara bulgărească au declarat că la momentul intrării în gară, locomotiva scotea scântei. Autorităţile bulgare au declanşat investigaţia şi surse din randul oficialilor de la Sofia au lăsat să se înţeleagă că, în scurt timp, vor apărea primele informaţii despre cauza accidentului. Un lucru este clar: în ciuda declaraţiilor foarte prudente ale părţii bulgare privind motivele şi răspunderea, România este implicată, nu doar pentru că vagoanele erau româneşti, ci şi pentru că, până la elucidarea cauzelor, rămâne în aer ipoteza că dezastrul s-a produs din cauza materialului rulant învechit de la noi din ţară şi care nu mai respecta condiţiile de siguranţă feroviară. România exportă insecuritate în domeniul transporturilor.

După ce domină statisticile la nivel european cu numărul de morţi în accidente rutiere provocat de infrastructura învechită, România devine un exportator de insecuritate în domeniul transportului feroviar. Şi asta ironic, la un an de zile de când AFER, autoritatea de verificare în transport feroviar, organiza la Bucureşti, în octombrie 2015, o dezbatere pe tema: „Transferul cerinţelor din Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate – STI în sistemul de management al siguranţei”.

Politicienii noştri au cunoştinţă de mult de necesitatea integrării în transportul feroviar românesc a standardelor de siguranţă de la nivel european. Asta după ce AFER a pus în discuţie – subiect trecut cu vederea în dezbaterea publică de la noi – problemele de siguranţă din transportul feroviar cauzate de materialul rulant învechit.

Până când se va desluşi cine este vinovat pentru cei aproape 40 de morţi şi răniţi din dezastrul feroviar din Bulgaria, o concluzie se trage uşor: doar printr-un noroc morţii şi răniţii nu sunt în România unde vagoanele vechi circulă nestingherite pe calea ferată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *