România intervine la Bruxelles în scandalul întârzierilor aeriene

Aeroport
Sursa foto: Pixabay

Reprezentanții Ministerului Transporturilor vor solicita, în dezbaterea Comisiei Europene privind noile norme privind compensarea și asistența pasagerilor în cazul anulării sau întârzierii zborurilor comerciale, ca orice companie aeriană să aibă reprezentant pentru relația cu pasagerii și autoritățile pe fiecare aeroport pe care efectuează curse, indică un document oficial analizat de Profit.ro.

De ce este important: După perioada pandemică, pe fondul reluării puternice a turismului, pe aeroporturile din Europa s-au înregistrat sute zboruri anulate sau întârziate, iar românii au avut de suferit, la rândul lor, chiar pornind de pe aeroporturile locale. În iunie, de exemplu, zeci de zboruri ale companiei Wizz Air, de pe Aeroportul Cluj, au fost anulate sau au avut întârzieri. La începutul lunii iulie, compania națională TAROM a anulat zeci de curse, în urma unui protest al personalului navigant. Recent, un avion Ryanair care zbura de la București spre Viena a avut întârziere de mai multe ore.

În acest context, un document oficial al Ministerului Transporturilor arată că România va solicita la Bruxelles, cu prilejul propunerilor de modificare a normelor privind despăgubirile acordate pasagerilor după întârzierea sau anularea zborurilor , ca fiecare companie aeriană prezentă pe un aeroport să aibă reprezentant permanent pentru relația cu pasagerii.

”În cadrul dezbaterilor pentru amendarea Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitate refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, MTI va solicita să se introducă obligația pentru transportatorii aerieni de a avea un reprezentant pentru relația cu pasagerii și autoritățile pe fiecare aeroport pe care efectuează curse regulate”, arată documentul citat și semat în numele ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Documentul menționează și că Autoritatea Națională pentru Protecția Concumatorului are posibilitatea de a sancționa, pentru nerespectarea Regulamentului (CE) nr. 261/2004, orice transportator aerian, român sau străin, în cazul zborurilor cu plecare din România.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: