PSnews

Ultima Oră

România, locul trei în UE la abandonul şcolar. Andronescu NEAGĂ datele Eurostat: Nu sunt reale! EXCLUSIV

edu-news.ro

Potrivit datelor publicate vineri de Eurostat, în 2016 printre țările fruntașe la rata abandonului școlar se află Malta (19,6%), Spania (19%) şi România (18,5%), la polul opus situându-se Croaţia (2,8%), Lituania (4,8%) şi Slovenia (4,9%).

Citiți și Abandon școlar. România, loc rușinos în UE

În acest context, redacţia PSnews.ro a obţinut, vineri după-amiază, prima reacţie din PSD, de la senatorul Ecaterina Andronescu, privind situația rușinoasă cu care se confruntă România.

Astfel, confruntată cu datele prezentate de EUROSTAT, fostul ministru al Educației a declarat că ”acestea nu reprezintă realitatea”.

”Am avut o întâlnire la Comisia de Învățământ al Senatului cu toată conducerea ministerului, să clarificăm odată, limpede, care este cifra exactă. Din România au plecat foarte mulți copii cu părinții lor în străinătate, ei nu trebuie să fie înregistrați la abandon școlar și nu cred că sunt dați ca nefiind la școlile românești. De aici cifra aceasta inacceptabilă. Este inacceptabil și să avem un copil care abandonează școala, dar atâția. Eu nu cred că aceasta este cifra reală și o spun cu toată convingerea pentru că, iată, numai în Spania sunt 10o.000 de copii ai românilor. Școala îi raportează ca nemaifrecventând școala, ca urmare, unde să îi treci? În mod normal, ar trebui să fie precizat foarte clar: plecați cu părinții în Spania, Italia, nu să fie înregistrați la abandon școlar. Datele nu reprezintă realitatea”, ne-a declarat aceasta.

Nu în ultimul rând, fostul ministru al Educației a precizat că este necesar ca în viitoarea lege a învățământului să fie stipulate responsabilități clare care să-i privească atât pe părinți, cât și pre profesori și autorități locale.

”Eu cred că trebuie să prindem în viitoarea lege a învățământului responsabilități clare în legătură cu abandonul școlar, și pentru părinți și pentru profesori și pentru autoritățile locale. Ar trebui să lucreze împreună pentru a evita abandonul școlar. Ministerului Educației ar trebui să i se raporteze în permanent și să intervină cu recuperarea copiilor, cursuri intermediare, cu lucruri pe care le poate realiza”, a conchis fostul ministru.

 

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi