România, pe locul trei în Europa Centrală și de Est la vânzări online de bunuri și servicii

Drapel
Sursa foto: Inquam / Alexandru Busca

România a ajuns la un procent consolidat de 3,17% din PIB, generat din vânzările online de bunuri și servicii. La acest capitol, țara noastră se află pe locul trei în Europa Centrală și de Est.

De asemenea, ne aflăm pe locul 12 la nivel continental în ceea ce privește vânzările online, după cum informează Asociația Româna a Magazinelor Online (ARMO), cu prilejul Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, citând datele Raportului European E-commerce 2023, publicat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce.

Potrivit unui comunicat al ARMO, Ziua Naţională a Comerţului Electronic, instituită prin Legea 144/2020, este marcată, începând din 2020, în fiecare an, la 15 octombrie, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.

În ceea ce priveşte volumul vânzărilor în cadrul statelor membre UE, România ocupă tot locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia. Sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune, fiind estimată o cifră de afaceri de aproximativ 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro în întreaga regiune.

Citeste mai mult AICI

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL