România riscă să piardă contractul pentru cele 37 de trenuri electrice noi, din care numai 4 au fost livrate

Sursa foto: Pexels

Întârzieri, penalități uriașe și riscul rezilierii pun în pericol contractul pentru cele 37 de trenuri electrice noi, primele de acest fel cumpărate de România.

Contractul, semnat cu Alstom, gigantul francez din industria feroviară care produce modelul de trenuri Coradia Stream, a devenit motiv de dispută din cauza penalităților. În joc sunt întârzieri de sute de zile, corecții financiare de peste 260 de milioane de lei și chiar riscul rezilierii, potrivit Asociației Pro Infrastructură, care monitorizează proiectele de transport și infrastructură din România.

În centrul conflictului se află Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), instituția statului care gestionează achiziția trenurilor, compania Alstom și consultantul Egis, responsabil de supravegherea contractului.

Penalitățile ajung deja la 11% din valoarea contractului

Potrivit experților asociației, „întârzierea acumulată în livrarea ramelor este de 439 de zile la data de 28 martie 2025, conform dispoziției supervizorului. Adică o corecție de vreo 266 milioane de lei, aproximativ 11% din valoarea contractului”.

Pro Infrastructură subliniază însă că o parte importantă din aceste întârzieri are cauze obiective: „Avem un caiet de sarcini modificat pe parcursul licitației ca să permită și trenuri neomologate, noi. Nu vorbim de un produs standard, «de pe raft». Au existat și alte motive obiective, de forță majoră, precum pandemia sau războiul din Ucraina care au afectat semnificativ fluxurile de aprovizionare”.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: