Skip to content
Alegeri

România se pregătește de europarlamentare. Când începe campania electorală

Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 27 aprilie 2019, ora 00.00, şi se încheie în ziua de 25 mai 2019, la ora 7.00, potrivit unui proiect de decizie pe care Consiliul Naţional al Audioviyualului îl supune spre dezbatere publică.

Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfăşoară în condiţiile stabilite de Legea nr. 33/2007, potrivit news.ro.

Partidele politice, alianţele politice şi alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi, denumiţi în continuare competitori electorali, au acces la serviciile de radio şi de televiziune, publice şi private, numai în emisiunile prevăzute de prezenta decizie, se arată la art. 2 din proiectul de decizie.

Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii: echitate – competitorii electorali trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului; echilibru – prezentarea competitorilor electorali proporţională cu importanţa evenimentelor electorale; imparţialitate – obligaţia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv şi echidistant.

După 16 aprilie, data rămânerii definitive a candidaturilor, şi până pe 24 aprilie, posturile private de radio şi de televiziune, în funcţie de solicitările primite, vor stabili în grila de program intervalele de timp de difuzare a emisiunilor de promovare electorală şi a celor de dezbatere electorală, precum şi tarifele unice pe unitatea de timp şi/sau pe emisiune pe care intenţionează să le practice. Tarifele unice vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu reprezentanţii tuturor competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice.

„Timpii de antenă oferiţi competitorilor electorali, potrivit dispoziţiilor art. 7, trebuie să respecte ponderea stabilită prin dispoziţiile art. 38 alin. (4) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, după cum urmează: a) 4/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au membri în Parlamentul European şi care participă la alegeri, precum şi alianţelor politice sau electorale dintre acestea; b) 1/5 din timpii de antenă se repartizează în mod egal partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care nu au membri în Parlamentul European care participă la alegeri, precum şi candidaţilor independenţi”, conform proiectului de decizie.

Tot în textul proiectului, „radiodifuzorii publici şi privaţi pot acorda acces competitorilor electorali numai prin emisiuni de promovare electorală, de dezbatere electorală şi spoturi electorale”.

Potrivit documentului, accesul competitorilor electorali la serviciile publice de radio şi de televiziune, precum şi la emisiunile electorale de dezbatere difuzate de posturile private de radio şi de televiziune este gratuit.

Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor este interzisă difuzarea emisiunilor de promovare electorală, de dezbatere electorală şi a spoturilor electorale, conform textului.

Potrivit CNA, observaţiile şi recomandările legate de acest proiect de decizie pot fi transmise prin poştă sau pot fi depuse direct la registratura CNA până cel târziu pe 19 martie, inclusiv. Observaţiile şi recomandările pot fi transmise şi prin fax, la numărul 021 305.53.54, sau prin e-mail, la adresa [email protected]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *