România va avea 37 de trenuri noi Coradia Stream până în mai 2026. Președintele ARF: Vrem să livrăm câte patru pe lună

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Alstom va intensifica în perioada următoare procesul de livrare a trenurilor Coradia Stream la patru rame pe lună, astfel încât în mai 2026 în România să fie toate cele 37 de garnituri noi, a declarat pentru Agerpres preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu.

“Trenurile rămase, din discuţiile pe care le avem cu Alstom, urmează să fie predate către ARF în perioada următoare. Ei spun că vor intensifica livrarea trenurilor undeva să ajungem la patru trenuri pe lună în perioada următoare şi în mai anul viitor livrează toate cele 37 garnituri de tren. Deci, în mai 2026, ar termina livrarea trenurilor. Mă bazez pe faptul că am discutat cu reprezentantul Alstom pe Europa de Est. Am fost la o discuţie cu dumnealui şi chiar m-a invitat în Germania, la fabrica lor, să-mi arate că acolo se lucrează numai pentru România. Mă voi duce acolo şi o să constat dacă ceea ce mi-au spus este şi adevărat”, a afirmat Barbu.

Până în prezent, cinci rame Coradia Stream sunt în România, ultima ajungând în Depoul Griviţa în urmă cu cinci zile, conform unui anunţ făcut pe 20 august de Alstom pe contul de Linkedin.

“Un nou pas spre modernizarea transportului feroviar din România: trenuri electrice şi servicii de mentenanţă de ultimă generaţie. Încă un tren electric Coradia Stream produs de Alstom pentru România, cu numărul TS05, a ajuns în depoul Alstom Griviţa şi se pregăteşte pentru testele de anduranţă şi recepţia preliminară a beneficiarului, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). În curând vor fi patru trenuri noi în circulaţie, operate de compania naţională CFR Călători. În paralel, se derulează operaţiunile de mentenanţă a trenurilor intrate în circulaţie, conform planului de mentenanţă”, se menţionează în anunţul companiei.

Din cele cinci trenuri, trei sunt deja în circulaţie, iar la prototip vor mai trebui făcute “ceva modificări”.

“Sunt cinci rame venite în România şi trei în circulaţie. Ştiu că este o problemă cu un tren care este deja la CFR Călători, care a avut o defecţiune acum câteva zile la Braşov. Se remediază defecţiunea şi va fi repus în circulaţie. La un alt tren trebuie să mai facă ceva modificări şi primul tren, acel prototip, la acela trebuie să se mai lucreze, că aşa se întâmplă întotdeauna. Trenul numărul unu este prototip şi urmează să fie refăcut şi repus în circulaţie mai târziu. Asta se întâmplă şi la trenurile de transport de călători pe calea ferată şi la trenurile de transport călători la metrou”, a explicat şeful ARF.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: