Românii, interesați să cumpere locuințe la fel de mult ca înaintea crizei din 2008

Sursă foto: Pixabay

Intenția de a cumpăra o locuință în următoarele 12 luni este aproape de nivelurile din perioada 2006-2008, conform unei analize recente Colliers bazată pe datele Eurostat pentru piața imobiliară din România.

Aceasta arată o revenire semnificativă a interesului public pentru proprietățile rezidențiale, similară cu perioada de dinaintea crizei financiare mondiale. Piața rezidențială a început anul 2024 în forță, cu o creștere de 18% a numărului de tranzacții cu apartamente în București în primul trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar restul țării a înregistrat creșteri ușor mai mari, de 19%.

Chiar dacă piața rezidențială a devenit mai puțin accesibilă, în special pentru cei care depind de finanțare bancară, și numărul de tranzacții a scăzut, interesul românilor pentru achiziții imobiliare a rămas constant, chiar și în condiții economice mai dificile. Aceasta arată o cerere susținută pentru proprietăți imobiliare, ancorată în apetența culturală a românului pentru a-și cumpăra o locuință.

În fiecare început de an, Colliers realizează un sondaj detaliat în orașele din România, iar cele mai recente date reflectă evoluțiile observate și de Eurostat la nivel național. Intenția de cumpărare a locuințelor în România a fost influențată de mai mulți factori economici și sociali. Uitându-ne la ultimele decenii, creșterea economică a jucat un rol crucial, perioadele de expansiune economică fiind asociate cu îmbunătățiri semnificative ale interesului pentru achiziții imobiliare. Deși intenția de cumpărare este la niveluri ridicate, similare cu perioada 2006-2008, piața imobiliară din România s-a consolidat și oferă un context diferit față de perioada de dinaintea crizei din 2008. Accesibilitatea, nivelurile salariilor, prețurile, numărul de locuințe livrate și diversitatea proiectelor au evoluat considerabil Iar creșterea rapidă a prețurilor la locuințe în ultimii ani, în special la cele noi, a accentuat teama de a pierde oportunități (FOMO) în rândul potențialilor cumpărători. Experiențele recente influențează comportamentul clienților, care se tem de noi scumpiri ce ar putea face și mai dificilă achiziția unei locuințe”, punctează  Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: