Românii se duc tot mai des în mall-uri, în ciuda traficului infernal

Sursa foto: Pexels

Urbanizarea și extinderea orașelor din România au dus la creșterea distanței pe care oamenii trebuie să o parcurgă pentru a ajunge la centrele comerciale.

Drept urmare, timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall a crescut în 2024 comparativ cu 2023.

Pe măsură ce orașele se extind, crește și populația, și deși distanțele sunt mai mari, numărul vizitelor la mall continuă și el să crească, lucru valabil și pentru timpul petrecut în centrele comerciale. Acest lucru contrastează cu ce se întâmplă în unele state europene, precum Germania, Spania și Italia, unde zona centrelor comerciale începe chiar să scadă din nou, deoarece hipermarketurile mari și centrele mici, în mare parte învechite, sunt abandonate sau reutilizate.

Creșterea timpului petrecut în mall sugerează o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își alocă tot mai mult timp pentru a explora diverse opțiuni, a se bucura de activități recreative sau a participa la evenimente organizate acolo. Urbanizarea și expansiunea rețelelor de mall-uri au creat un mediu propice pentru dezvoltarea brandurilor. În acest context, modificările în comportamentul consumatorilor, precum creșterea frecvenței și duratei vizitelor în centrele comerciale, transformă publicitatea indoor într-o unealtă crucială pentru atingerea obiectivelor de marketing. Sinergia dintre urbanizare, retail și publicitate deschide noi orizonturi pentru dezvoltarea afacerilor, iar un potențial substanțial îl reprezintă centrele comerciale, altele decât mall-urile, segment care este așteptat să crească în perioada următoare„, a declarat Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.

Studiul realizat la începutul acestui an de Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, a evidențiat schimbări semnificative în comportamentul de transport al românilor în drum spre mall-uri. Dacă în aprilie 2023, drumul până la mall dura în medie 28 de minute, în mai 2024, acest indicator a crescut cu 39%, ajungând la 39 de minute. De asemenea, timpul petrecut în mall a crescut cu peste 9%, de la 130 de minute la 142 de minute. Acest lucru poate fi explicat, dincolo de multiplele lucrări la infrastructura rutieră, și prin faptul că în prima jumătate a acestui an au crescut atât înmatriculările de mașini second-hand (+22,7%), dar și cele de mașini (+12%).

58% dintre cumpărători merg cu mașina personală

Așa se explică și faptul că, în ceea ce privește mijloacele de transport preferate pentru deplasarea către mall, numărul celor care aleg mașina (personală, de serviciu sau împrumutată) a crescut semnificativ. În 2023, procentul acestora era de 45%, iar în mai 2024 a ajuns la 58%. Transportul în comun este pe locul secund, cu 23%, în scădere de la 29% în aprilie 2023, urmat de mersul pe jos (16%, în scădere de la 21% în 2023). Bărbații preferă cel mai mult să folosească mașina (65%), în timp ce femeile și cei din generația X preferă mersul pe jos (19%).

Generația Z, în schimb, optează în proporție de 34% pentru transportul în comun, ceea ce reflectă interesul tinerilor față de protecția mediului și sustenabilitate, teme tot mai prezente în societate. De asemenea, oamenii sunt dispuși să parcurgă distanțe cuprinse între 9 și 17 kilometri (în 2024, distanța medie până la mall a crescut cu un kilometru, ajungând la 12 kilometri), iar timpul petrecut în trafic pentru a ajunge la mall este de 44 de minute. Cumpărăturile rămân principalul motiv pentru vizitele la mall (89%). Acest procent a crescut masiv de la an la an, ajungând la 68%, probabil și datorită eliminării restricțiilor din perioada pandemiei.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: