PSnews

Opinii

Să nu fie premierul Tudose o marionetă? I-a ieșit cu Tarom, rămane CFR-ul…

Nici nu se uscase bine cerneala pe decretul său de numire, că pe spatele premierului Tudose s-a și pus eticheta de marionetă a lui Liviu Dragnea. Vă mărturisesc sincer, chiar și subsemnatul m-am lăsat păcălit de stilul bolovănos afișat de primul ministru, care trăda o obediență ieșită din comun. Aș fi pariat atunci salariul meu pe un an de zile, că al doilea premier pus de coaliția PSD-ALDE va fi chiar mai slugarnic decât personajul care-i pupa recent în bot știuca lui “Daddy” Dragnea. Asta, deși era foarte greu să-l bați la pupincurism pe Sorin Grindeanu, mai ales în primele sale luni de mandat.

Bilanțul după nici două luni de mandat m-a făcut totuși să nu mai fiu atat de dispus la un pariu pe spatele lui Tudose. Desigur, urechielile sale publice, aplicate unor miniștri, la sedințele de Guvern, sunt doar pentru ochii profanilor. Ca să vadă poporul că se și muncește la Palatul Victoria.  Dar dincolo de show off, molcomul Tudose a trecut și la fapte. După ce a mârâit la ministrul Cuc de la Transporturi, l-a și pus pe fugă pe managerul numit de el la Tarom. Simbolistica din spatele acestui gest e mult mai mare decât simpla demitere a unui personaj toxic, înscăunat la o societate transformată de mult într-o vacă de muls.

Atât demisionarul Eugen Davidoiu, dar mai ales ministrul Răzvan Cuc sunt copiii de casă ai baronului PSD de Giurgiu, Nicolae Bădălău. Care baron i-a trimis acolo cu misiune precisă, folosindu-se de relația privilegiată pe care o are cu “Flaușatul” Liviu Dragnea. Pentru Cuc a bătut personal cu pumnul în masă la aproape toate ședințele Cex, iar pe Davidoiu l-a numit la presiunea unui grup de interese reprezentat de un fost asfaltator, transformat între timp în colaborator sub acoperire al DNA-ului. Dar despre grupul cu pricina vom vorbi într-un alt episod. Esența este că premierul Tudose a început să dea de pământ cu oamenii plantați în guvernul său de Dragnea și compania. Asta, în vreme ce ultimul stă pitulat în boscheți, precum șoșoiul de teleorman, sperând că scapă de tzunami-ul penal din jurul firmelor sale de casă.

În bucătăria de la Transporturi mai este cel puțin o nucă tare și la fel de greu de dovedit. Managerul de la CFR SA, Marius Chiper, propulsat acolo de pesedistul renegat, Valeriu Zgonea. Dibaci după câte se pare, Chiper i-a capacitat, pe rând pe toți ministri de la Transporturi, inclusiv pe tehnocrați. Iar astăzi, spun gurile rele, i-ar face parte lui Răzvan Cuc din toate mânăriile de la CFR. Mai ales din licitațiile aranjate pentru reabilitarea rețelei de infrastructură. Plus alte “mici” atenții, de tipul vacantelor exotice și cadourilor de lux. Adevărat sau nu, rămâne un serios semn de întrebare care ar putea fi alt motiv pentru care Cuc îl păstrează în continuare pe post.  Situația de la CFR e dezastruasă, căile ferate sunt la pământ, iar scandalurile se țin lanț de companie. Doar managerul Marius Chiper şi-a tras anul trecut o primă nesimțită de peste 110.000 de euro.  Cu care Răzvan Cuc a fost perfect de acord, probabil mulțumit în sinea lui de viteza melcului obosit cu care circulă trenurile mioritice.

La fel ca și în cazul Tarom, potlogăriile de la CFR au ajuns la urechile lui Mihai Tudose. Iar primul impuls a fost să taie și această scurgere de fonduri din buget, către meleagurile giurgiuvene. Rămâne însă de văzut, dacă nu cumva baronii de Sud nu-l vor trezi totuși pe Dragnea din adormirea masonică în care s-a cufundat. Abia atunci vom vedea dacă premierul Tudose a rămas un om de paie sau a reușit să se rupă de jugul teleormănean.

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi