Chess.com, cea mai importantă platformă de șah din lume, a fost inclusă în prestigioasa listă a celor 100 de Companii cele mai influente din 2023 de către revista TIME, alături de giganți precum Open AI, Nvidia sau Canva. Generația Z, principala forță de tracțiune.
Miniseria Netflix „The Queen’s Gambit” și lockdown-urile succesive cauzate de pandemia de Covid-19 au reușit să catalizeze o renaștere a șahului, explică cei de la revista americană Time prezența în ediția de anul acesta a chess.com în Topul celor mai influente 100 de companii ale lumii.
Dincolo de oportunitatea creată de peliculă și pandemie, un rol important l-au jucat deopotrivă strategia de marketing inteligentă și abordarea umoristică a celor de la Chess.com, cu care au reușit în ultimii trei ani să ducă șahul în segmente noi de public
Mai exact, începând cu 2021, compania a introdus mai mulți boți neobișnuiți ca adversari (Cat bots, Scaredy Cat, Catspurrov etc), concepuți fix pentru a atrage tipuri noi utilizatori. „Am observat că există modalități prin care putem crește activ comunitatea de șah”, explică Erik Allebest, CEO al chess.com.
Și a funcționat – site-ul a depășit 100 de milioane de utilizatori în decembrie, iar numărul utilizatorilor activi zilnic s-a dublat la 11 milioane între noiembrie și ianuarie, mulți dintre jucători fiind din Generația Z. Chess.com a ocupat locul 1 atât în Google Play, cât și în magazinul de aplicații iOS din SUA. În luna mai a.c., numărul membrilor Chess.com a depășit 140 de milioane la nivel mondial – o creștere de 355% față de ianuarie 2020. Site-ul a avut și peste 57 de milioane de utilizatori activi lunar, care au jucat 840 de milioane de partide în acea lună, în creștere cu 550% față de ianuarie 2020.
„În ultimii 17 ani ne-am concentrat pe a ne servi și a crește comunitatea de șah. Este o onoare uriașă și copleșitoare să fim recunoscuți. Șahul are puterea de a influența și de a îmbunătăți viețile și sunt extrem de fericit să văd că acest lucru este recunoscut de TIME.”
Fondat în 2005 de Erik Allebest și Jay Severson se află într-o companie selectă în respectivul top, fiind menționat la categoria „Disrupter”, alături de giganți precum Nvidia, Canva, Duolingo, Open AI sau Discord. Pe copertă apare vedeta media, Kim Kardashian.
Într-o postare făcută zilele trecute, Magnus Carlsen, fostul campion mondial timp de zece ani, până anul acesta, când locul i-a fost luat de chinezul Ding Liren, a ținut să felicite Chess.com pentru reușită – “a fi atât de influent face din șah o forță a lumii.”
Fostul și noul campion mondial s-au înfruntat în primăvara acesta în cadrul etapei din Polonia a Grand Chess Tour, Superbet Rapid & Blitz Poland, organizată și susținută de Fundația Superbet, partener strategic al turneului de șah fondat de Garry Kasparov.
Nu doar Carlsen a remarcat performanța șahului de a intra într-un astfel de top. Printre celebritățile care au vorbit recent despre șah se numără Arnold Schwarzenegger, Howard Stern, Will Smith, Ben Affleck sau Woody Harrelson.
Mai mult, publicația The New York Times a relatat despre „campania discretă a Chess.com care îi face pe copiii americani să se îndrăgostească de șah”. „Nu ne cerem scuze pentru că încercăm să facem șahul popular!”, le-a spus Erik Allebest jurnaliștilor. „Aceasta este întotdeauna scopul nostru și lucram din greu în fiecare zi pentru a crește acest joc.”
Autor
-
Adrian Pavel, redactor PS News. Cu o experienţă de peste 10 ani în presă, Adrian Pavel se descrie ca fiind un împătimit al noutăţilor, practic dependent de ştiri. Încearcă de fiecare dată să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate şi să ofere cele mai calde informaţii cititorilor. Este adeptul zicalei „Nimeni nu e sărac cu duhul, e doar mai puţin informat”.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News