Sancțiunile pentru emitarea de bonuri fiscale fără ca acestea să aibă imprimante coduri QR care să conțină o serie de date, vor fi aplicate abia de la 1 septembrie 2025, anunță premierul Ciolacu. De asemenea, va fi suspendată obligația ca automatele comerciale de încărcare de mașini electrice să fie dotate cu case de marcat, dacă plata se face prin card sau aplicații de tip portofel electronic, în timp ce alte tipuri de automate comerciale primesc o nouă păsuire, amenzile pentru nodatarea cu case de marcat în cazul acestora, care ar fi intrat în vigoare de la 1 octombrie fiind propuse să fie amânate până la 31 decembrie 2024.
Fără coduri QR până la 1 septembrie 2025
Ordonanța prevede suspendarea, până la data de 1 septembrie 2025, a aplicării sancțiunii prevăzută de lege, respectiv a dispozițiilor art. 10 lit. f), precum și a dispozițiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, pentru săvârșirea faptei de emitere a bonului fiscal fără ca acesta să conțină codul de identificare al beneficiarului, numărul de identificare al bonului, precum și datele prevăzute la art. 4 alin. (2^1) din aceeași ordonanță de urgență, sub formă de cod QR.
Măsura vine în sprijinul entităților vizate și are în vedere acordarea timpului necesar pentru conformarea operatorilor economici, astfel încât contribuabilii să nu fie sancționați întrucât nu sunt în culpă deoarece pentru implementarea obligației, aceștia sunt condiționați de realizarea modificărilor legislative, obținerea de la ICI București, de către distribuitorii autorizați de aparate de marcat electronice fiscale, a suplimentului de aviz tehnic și în final de instalarea noului software, operațiuni care, pe de o parte, nu sunt sub controlul lor, iar pe de altă parte, sunt consumatoare de timp.
Pentru alte abateri refertoare la bonurile fiscale, sancțiunile se mențin.
Stațiile de încărcare a mașinilor electrice, dotate cu sisteme moderne de plată, scapă de obligația casei de marcat
Având în vedere că:
- la stațiile de încărcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de încărcare ad-hoc se realizează exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit și/sau a aplicațiilor de tip portofel electronic;
- se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de încărcare electrică ad-hoc achitat printr-un instrument de plată electronică;
- este asigurată trasabilitatea operațiunilor/încasărilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale, Ordonanța prevede exceptarea de la obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale a încasărilor efectuate din activitatea de servicii de încărcare a vehiculelor electrice a căror contravaloare se încasează prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit și/sau a aplicațiilor de tip portofel electronic.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News