Șase constructori se luptă pentru un tronson de 28 km și un miliard de euro al Autostrăzii Unirii

Sursa foto: Youtube/ captura video

În timp ce Umbrărescu cere rezilierea a 2 contracte pe A8 pentru că nu vrea să plătească garanția, 6 constructori, din România, Austria și Turcia, se luptă pentru un tronson de 28 km și 1.100.000.000 € al Autostrăzii Unirii.

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunţat că a primit 6 oferte de la constructori din România, Austria şi Turcia la contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani al Autostrăzii Unirii – A8.

6 constructori se luptă pentru un tronson de 28 km și 1.100.000.000 € al Autostrăzii Unirii

Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a primit, astăzi, şase oferte de la constructori din România, Austria şi Turcia la contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani al Autostrăzii Unirii A8”, a anunţat CNIR, informează News.ro.

Au fost depuse oferte de către:

– Ofertant unic: STRABAG
– Asociere: MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCŢII TURISM&INVESTIŢII
– Asociere: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticart ANONIM SIRKETI
– Asociere: BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
– Asociere: DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHA
– Asociere: IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ş. (Lider)-ROTARY CONSTRUCŢII MENTENANŢĂ

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Leţcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie).

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centură a localităţii Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată şi provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri :

– 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
– 2 tunele
– 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28)

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv :

-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.

-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.

Pentru Tronsonul 1 Moţca-Târgu Frumos (27 km) au fost depuse şase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Leţcani şi Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august şi septembrie.

UMB cere rezilierea a 2 contracte pe Autostrada Unirii. Motivul? Nu vrea să achite garanția

UMB, cel mai mare constructor de infrastructură rutieră din România, deținut de „Regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu, cere rezilierea a 2 contracte de pe Autostrada Unirii, abia câștigate, de 1.200.000.000 €.

Umbrărescu se pare că șantajează din nou Ministerul Transporturilor. Dacă în 2022, de exemplu, UMB a depus la CNAIR o solicitare de reziliere a tuturor contractelor pentru a se asigura că va beneficia de prevederile modificărilor legislative privind formulele de ajustare a prețurilor de la acea vreme (OUG 64/2022), acum firma „Regelui asfaltului” cere rezilierea și încetarea „amiabilă” pe două loturi ale Autostrăzii Unirii – A8 pentru că nu vrea să achite garanția de bună execuție de 1,5% din prețul contractului, ci doar 0,5%

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: