Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a avertizat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) că dezinformează consumatorii de servicii financiare după ce ANPC i-a îndemnat să se adreseze Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC și nu CSALB-ului.
„Consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”, a transmis ANPC, invocând o decizie definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție prin care Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) ar fi pierdut posibilitatea înscrierii pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România.
Potrivit ANPC, DSAL instrumentează reclamațiile primite de la consumatori, prin intermediul platformei sale speciale, exclusiv pe cale amiabilă și cu titlu gratuit.
„Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”, au transmis oficialii CSALB luni înainte de prânz.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News