Polițiștii de circulație care investighează accidentele grave vor avea noi obligații de acum înainte.
Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege care impune polițistului care investighează accidentele rutiere soldate cu decesul sau vătămarea corporală a persoanelor anumite obligații suplimentare.
Acestea includ menționarea în actele de constatare și documentarea prin fotografii și înregistrări video privind existența sau absența semnalizării rutiere și calitatea acesteia.
Camera Deputaților are puterea de a lua decizii finale asupra acestui proiect.
Proiectul de lege modifică şi completează Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002, având ca scop alinierea legislației naționale cu cerințele europene referitoare la gestionarea semnalizării rutiere.
Conform noilor prevederi, administratorul drumului public, precum și antreprenorul sau executantul lucrărilor, sunt obligați să asigure instalarea, întreținerea și verificarea semnalizării rutiere conform standardelor în vigoare.
Aceștia trebuie să instaleze indicatoare rutiere și alte mijloace de semnalizare rutieră sau dispozitive speciale pe drumurile publice din zona de administrare, inclusiv cele de intrare și ieșire, și să se asigure că acestea respectă standardele de calitate stabilite.
„Administratorul drumului public, conform competențelor ce îi revin, cu avizul Poliţiei rutiere, este obligat să aplice marcaje rutiere rezonatoare transversale sau alte dispozitive de calmare a traficului, înainte de intrarea în localitate, de trecerea pentru pietoni şi de trecerea la nivel cu o cale ferată, marcaje rutiere rezonatoare longitudinale, precum şi marcaje pentru zone cu risc crescut de accidente, în cazurile prevăzute de reglementările în vigoare”, mai prevede actul normativ.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News