Skip to content
Social Știri

Se profilează un nou scandal legat de intimitatea utilizatorilor de Facebook

Un nou scanadal cu Facebook în centrul atenției şi tot intimitatea utilizatorilor este la mijloc și de această dată. Însă, în cazul actual, este vorba de eliminarea unei opțiuni prin care utilizatorii ar fi putut alege să nu fie găsiți pe baza numărului de telefon, arată Profit.ro.

Numărul de telefon pare să fi devenit cel mai important element de intentificare a utilizatorilor pentru Facebook, în jurul acestuia gravitând toate celelalte date personale pe care compania americană le colectează despre utilizatorii săi.

După ce, ani la rând, Facebook a susținut că numărul de telefon pe care utilizatorii l-au înscris în cadrul rețelei sociale doar pentru securizarea contului prin autentificarea în doi pași, iese la iveală faptul că gigantul american nu doar că-l folosește pentru identificarea utilizatorilor, dar mai ales că nu oferă nicio opțiune pentru dezactivarea acestei funcții.

Autentificarea în doi pași este o măsură suplimentară de securitate care prevede verificarea logării cu un cod suplimentar trimis prin SMS sau printr-un cod valabil temporar generat de o aplicație de autentificare precum Google Authentificator sau Authy. Utilizatorii Facebook pot să-și ascundă numărul de telefon din pagina de profil, însă nu pot împiedica Facebook să-i identifice pe baza acestuia.

Există trei opțiuni pentru căutarea pe baza numărului de telefon (Public, Piretenii prietenilor și doar Prieteni) însă nicio posibilitate de dezactivare completă.

Nu doar prin activarea autentificării în doi pași poate Facebook să intre în posesia numărului de telefon al utilizatorilor.

De mulți ani aplicația de smartphone include o opțiune de sincronizare a agendei de pe telefon cu Facebook. Asta înseamnă că numărul unui utilizator poate ajunge în posesia Facebook și atunci când un cunoscut care îi are numărul de telefon în agendă alege să activeze opțiunea de sincronizare.

Anul trecut s-a descoperit că Facebook folosește numerele de telefon ale utilizatorilor săi pentru targetarea cu reclame.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *