Sebastian Burduja vrea sistem de tuneluri „ca în Boston” sub București pentru a rezolva problema traficului

Sursă foto: Facebook / Sebastian Burduja

Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Generală a Capitalei, invitat la Jurnalul de Seară de la Digi24, spune că problema traficului din București poate fi rezolvată cu ajutorul unui sistem de tuneluri subterane care să conecteze zone cheie ale orașului. Burduja a dat exemplul orașului american Boston pentru un astfel de sistem. Principalul său contracandidat, Nicușor Dan, actualul primar general, nu crede că acest plan ar avea un efect pentru reducerea traficului și spune că măsurile cele mai eficiente sunt cele de a-i stimula pe oameni să folosească transportul public. 0 seconds of 24 minutes, 45 secondsVolume 90%

„Nu există o singură soluție la problema traficului. Da, semaforizarea inteligentă este un prim nivel, ar fi trebuit făcută de mult, acum ne lăudăm cu realizări mici, am văzut. Benzi dedicate pentru transportul public, într-o rețea integrată s-au făcut primii pași – i-a făcut viceprimarul liberal Sebastian Bujduveanu. Să taxezi parcarea – probabil diferențiat – în zonele cu cerere mai mare, probabil tariful ar trebui să fie mai mare, în zonele de la periferie, ar trebui să fie un tarif mai mic, acum e cinci lei peste tot. Ai nevoie de cât mai multe zone pietonale și de acest principiu – un oraș pentru oameni – asta e paradigma unui oraș modern, unei capitale moderne. Atunci ce faci cu mașinile? Eu am propus un proiect care se cheamă „Tunelul Urban București”, care ar însemna conectarea Bucureștiului prin subteran, de la nord la sud, de la Piața Presei până la Pasajul Unirii și mai departe până în Șoseaua Berceni.

Categoric nu se poate face într-un mandat de primar pentru că asta mi s-a spus – că visez înalt, îndrăzneț. Da, dar orașul ăsta dacă vrea să fie o adevărată capitală a Europei și a lumii, trebuie să-și propună și niște proiecte îndrăznețe. Nu se poate limita la panseluțe și gazon, asta-i ușor de făcut. Măcar pe tronsoane, în primul mandat să poți să deschizi un prim tronson și să continui până conectezi, pentru că Bucureștiul, fiind dezvoltat pe inele, are nevoie de această străpungere care să conecteze orașul, dincolo de autostrada A zero care va rezolva problema traficului de tranzit, ai nevoie de acest proiect.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: