Skip to content
Economie

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, și directorul general al CFR, Alexandru Simu, au vizitat șantierele CFR de pe Coridorul IV Pan European Feroviar

infrapress.ro

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu, și directorul general al CFR, Alexandru Simu, au vizitat santierele CFR aflate pe Coridorul IV Pan European Feroviar, mai exact FCC, WEBUILD, AKTOR, ARCADA, ALSTOM si EUROCONSTRUCT, relatează infrapress.ro.

Mai exact, este vorba despre tronsonul Brasov-Sighisoara din M300, pentru care CFR a semnat, in 2020, contractul cu asocierea Railworks (Euroconstruct Trading 98 , AKTOR, ARCADA si ALSTOM) dar si despre tronsonul Simeria-km 614 din M200, unde se desfasoara lucrari de modernizare pe toate cele patru loturi, respectivLotul 3 Simeria-Gurasada (FCC+WEBUILD+CONTRAS Y VENTAS), Lotul 2C Gurasada-Ilteu (ALSTOM+AKTOR+ARCADA), Lotul 2B Ilteu-Barzava km (ALSTADI+FCC+SALCEF+THALES) si Lotul 2A Barzava-km 614 (WEBUILD+FCC+SALCEF+THALES).

Ionut Savoiu si Alexandru Simu si-au facut o imagine clara asupra stadiului lucrarilor, promitand antreprenorilor ca vor reveni peste 2 luni la fata locului pentru a vedea progresul real al lucrarilor.

Lucrari de anvergura pe Coridorul IV Pan European Feroviar

Coridorul IV pan-european feroviar (Rin-Dunare) este de o importanta majora pentru Romania, desfasurandu-se din orasul Constanta pana in vest, la Curtici Frontiera. Lucrarile pentru modernizarea caii ferate pe acest segment vizeaza crestera vitezei maxime de circulatie a trenurilor la 160 km/h. Vorbim despre investitii care se ridica la miliarde de euro, bani alocati din Fondul de coeziune – fonduri nerambursabile – pentru modernizarea Coridorului IV pan-european feroviar.

Traseul intreg al Coridorului IV pan-european feroviar pe teritoriul Romaniei este urmatorul:

Constanta-Medgidia-Fetesti-Ciulnita-Bucuresti Nord-Buftea-Crivina-Ploiesti Vest-Campina-Sinaia-Predeal-Brasov-Sighisoara-Medias-Copsa Mica-Blaj-Coslariu-Alba Iulia-Orastie-Simeria-Deva-Mintia-Ilia-Conop-Radna-Paulis-Ghioroc-Arad-Curtici Fr.

Principalele magistrale care strabat coridorul sunt:

–M800 (225 km /reabilitat intre 2006-2014)

–M300 reprezentand tronsoanele:

–Bucuresti-Campina (92 km/reabilitat intre 2001-2004)

–Campina-Predeal (48 km)/reabilitat intre 2008-2012)

–Predeal-Brasov (SF)

–Brasov-Sighisoara (130 km)

Pentru acest segment a fost semnat contractul intre CFR S.A si asociatia Railworks (Euroconstruct Trading 98 , Aktor , Arcada si Alstom) pe data de 4 martie 2020

–Lotul 1: Brasov-Apata (37 km). Lucrarile de modernizare au inceput in iulie 2020

–Lotul 2: Apata-Cata (45 km). Lucrarile de modernizare au inceput in Octombrie 2020

–Lotul 3: Cata-Sighisoara (45 km ) Lucrarile de modernizare au inceput in Aprilie 2020

–Sighisoara-Coslariu (105 km / finalizat in 2020)

–M200A (Coslariu-Vintu de Jos ( 25 de km/finalizat in 2019)

–M200 (235km) reprezentand tronsoanele:

-Vintu de Jos-Simeria (50km/finalizat 2020) ,

-Simeria-km 614 (141 km/in curs de modernizare estimandu-se finalizarea lucrarilor in 2022-2023):

Lotul 3 Simeria-Gurasada/39 km (FCC+WEBUILD+CONTRAS Y VENTAS)

Lotul 2C Gurasada-Ilteu/24 km (ALSTOM+AKTOR+ARCADA)

Lotul 2B Ilteu-Barzava /34 km(WEBUILD+FCC+SALCEF+THALES)

Lotul 2A Barzava-km 614 /59 km (WEBUILD+FCC+SALCEF+THALES)

-km 614-Curtici Frontiera (41 km /finalizat 2015)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *