Sport

Şeful CCA critică greşelile de arbitraj: „Suntem responsabili de integritatea jucătorilor”

Preşedintele Comisiei Centrale a Arbitrilor, Kyros Vassaras, a avut o întâlnire cu arbitrii centrali din Liga I, cărora le-a spus că principalul lor obiectiv este integritatea jucătorilor, făcând referire la faultul dur cu talpa la genunchi al lui Ousmane Viera, asupra lui Ianis Hagi, de la Viitorul Constanţa, care ar fi putut avea urmări foarte grave.

„Suntem într-o perioadă dificilă a sezonului. Avem aceste meciuri din Cupa României, ultima etapă şi apoi urmează play-off-ul şi play-out-ul. În ultima perioadă, am avut multe dueluri tari, faulturi tactice, simulări şi alte comportamente nesportive faţă de care trebuie să fim vigilenţi. Suntem responsabili pentru integritatea jucătorilor. E un aspect important, pentru că avem jucători de viitor, jucători de echipe naţionale”, a fost mesajul lui Kyros Vassaras.

Kyros Vassaras crede că pentru scăderea numărului de greşeli de arbotraj este nevoied earbitri adiţionali şi de sistemul video VAR: „Aproape toate greşelile au apărut pentru că arbitrul a fost în imposibilitatea de a vedea faza. Credeţi-mă că dacă ar fi existat posibilitatea de a folosi arbitri adiţionali, chiar şi în play-off sau play-out, sau de a introduce tehnologia video în viitorul apropiat, sunt sigur că greşelile ar scădea aproape de zero. S-ar elimina cel puţin greşelile majore. Am analizat unele situaţii în care unica poziţie din care era vizibilă infracţiunea era în spatele porţii. Acolo nu avem arbitri! Sunt şi câteva faze care s-au petrecut în spatele arbitrului, fără a putea fi acoperite. Aşa că suntem vigilenţi şi, de aceea, am convenit că suntem responsabili ca o echipă şi că toţi cei patru trebuie să identifice toate evenimentele petrecute pe teren. Dacă am fi mai mulţi, cu siguranţă ar fi mai bine. Dar nu e decizia noastră, ci aparţine altor persoane. Îi ajutăm pe arbitri să fie pregătiţi, ei trebuie să fie responsabili pentru integritatea jucătorilor, dar trebuie să le transmită şi lor acest mesaj. Pentru că au nevoie ca şi jucătorii să înţeleagă că nu e posibil să termini cariera unui adversar cu un atac sau să îl accidentezi grav”.